قزوین – ایرنا –رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در خدمات رسانی به مناطق شهر قزوین هیچ نوع تبعیضی صورت نمی‌گیرد و تمامی ظرفیت‌ها برای توزیع عادلانه خدمات به کار گرفته می‌شود.

فرج الله فصیحی رامندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر عدالت ورزی در ارایه خدمات به مناطق شهری به ویژه نظافت سطح شهر، افزود: نگاه اجتماعی در جامعه به نوعی است که ظاهرا به برخی مناطق شهری بیشتر توجه می‌شود درحالیکه هیچ نوع تبعیضی در خدمت رسانی به مناطق وجود ندارد.

وی اضافه کرد:مناطق جدید شهر عموما بکر بوده و فضاهای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در تفکیک زمین‌ها پیش بینی ‌شده است و محدودیتی برای اختصاص فضای مورد نیاز اماکن فرهنگی و فضای سبز در این مناطق وجود ندارد.

فصیحی رامندی گفت: متاسفانه در بافت قدیم شهر، این محدودیت ها محسوس تر است، هرچند فضای مذهبی شامل مساجد و حسینیه‌های زیادی در بافت تاریخی وجود دارد اما باید سایر امکانات تفریحی و فرهنگی نیز با توجه به نیاز شهروندان در این بافت مهیا شود.

وی اضافه کرد: همچنین تمرکز جمعیت در این بافت‌ها، اصولی نبودن ساخت و سازها و محدودیت فضا موجب می‌شود تا فرآیندهای تنظیف و نظافت شهری در این بافت‌ها آنطور که باید خود را بروز ندهد.

فصیحی رامندی ادامه داد: این درحالی است که اکثر مناطق شهر هر روز توسط پاکبانان تنظیف می‌ شود ولی نظافت مناطق شهری در بافت های جدیدتر جلوه بیشتری دارد.

وی گفت: به دلیل کثرت جمعیت و وجود مشاغل مزاحم برخی از مناطق مرکزی و جنوب شهر روزانه دو نوبت تمیز می‌شود ولی همچنان تاکید کرده ایم نسبت به جنوب شهر توجه لازم انجام شود.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در شورای ششم با جدیت پیگیر هستیم که فرآیندهای نظافت با دقت بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا شهروندان این مساله را به نحو مطلوب تری حس کنند.

وی با اشاره به تدابیر صورت گرفته برای ساماندهی ترافیک و حمل و نقل شهری، افزود: قزوین از معدود شهرهایی است که دارای طرح جامع ترافیکی بوده که در این طرح ۴۲ تقاطع همسطح و غیر همسطح دیده شده و تعدادی از آنها اجرا شده است.

فصیحی رامندی اضافه کرد:اصل مشکل در قزوین نبود یک کمربندی در رینگ دور شهر است که اگر بتوانیم در یک پروسه ۲ تا سه سال اتصال رینگ‌ دور شهر را تکمیل کنیم محدوده مرکزی شهر با ترافیک کمتری مواجه خواهد شد.

این مسوول گفت: در صورت اتصال پل امام رضا به پل ابوترابی و پل ولایت و پیامبر اعظم عمدتاً بار ترافیکی مرکز شهر تا حد قابل توجهی از بین خواهد رفت.

وی گفت: البته تاکنون تلاش‌های زیادی برای ایجاد این کمربندی انجام شده است اما به دلیل ناهماهنگی بین دستگاه‌ها و وجود باغ های سنتی در حاشیه شهر نتوانستیم در اجرای طرح کمربندی موفق شویم.

فصیحی رامندی افزود: این در حالی است که کمربندی قزوین از ۳۰ سال قبل در وزارت راه و شهرسازی تصویب شده است اما اجرا نمی‌شود به دلیل اینکه باید از باغ‌های سنتی عبور کند که موجب تخریب بخشی از باغ ها می شود.

وی گفت: برای اتصال پل امام رضا(ع) نیز همین مشکل وجود داشت که مقرر شد برای اجرای این طرح ۳۰ هزار متر از باغ های سنتی از بین برود و حداقل تخریب ها را داشته باشیم.