سنندج - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان بیجار گفت: بانوان ووشوکار این شهرستان در مسابقات استانی موفق به کسب ۱۰ مدال رنگارنگ شدند.

امیر نوروز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم ووشو  بانوان یاسوکند با مربیگری سرکار خانم اعظم بهرام زاده در اولین حضور خود در رقابتهای استعدادیابی نوجوانان ووشو استان کردستان، حائز ۱۰مدال رنگارنگ و با ارزش شد.

وی اضافه کرد: نفرات اول و دوم در هر وزن جهت حضور در اردوهای آمادگی دعوت و پس از تاییدیه مربیان، نفرات منتخب به نمایندگی از استان کردستان در رویدادهای المپیاد ایرانیان که در بهمن ماه امسال برگزار  می شود، اعزام خواهند شد.

رییس اداره ورزش و جوانان بیجار با اشاره به میزبانی این شهرستان برای مسابقات کشوری هندبال گفت: مقرر شد برگزاری مسابقات پیشکسوتان هندبال کشور در اواخر آبان ماه سال جاری به میزبانی شهرستان بیجار در راستای گرامیداشت شادروان اوسط چراغعلی پور برنامه ریزی شود.

نوروز اظهار داشت: برگزاری مسابقات پوم سه تکواندو کشوری برادران و خواهران به میزبانی شهرستان بیجار در اواخر آذر ماه برگزار میگردد و هدف عمده از تمرین پوم سه، هماهنگی فیزیکی، فکری و روحی در هنر جو و انضباط فردی است.

شهرستان بیجار با ۸۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و حدود ۱۲ هزار ورزشکار دارد که از این تعداد، هشت هزار نفر دارای بیمه ورزشکاری هستند و در ۱۵ مکان ورزشی رشته های مختلف فعالیت دارند.