قصرشیرین - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: ۲۶ هزار و ۶ دُز واکسن کرونا از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون در این شهرستان برای واکسینه کردن افراد گروه‌های جمعیتی هدف تزریق شده است.

دکتر رضا منصوری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع واکسن‌های تزریق شده، ۱۵ هزار و ۵۵۵ دُز در نوبت اول و ۱۰ هزار و ۴۵۱ دُز مربوط به نوبت دوم است که در مراجعه گروه های فراخوان شده و هدف برای آنها تزریق شده است.

وی اظهار داشت: در مجموع ۵۵ درصد از جمعیت هدف با دریافت واکسن نوبت اول و دوم در شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و ۴۰ درصد جمعیت دانش آموزان بالای ۱۲ سال نیز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: با توجه به نارنجی شدن وضعیت شهرستان قصرشیرین از همه مردم چه افرادی که واکسن زده همچنین واکسن نزده ها می‌خواهیم که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و به اصول و موازین بهداشتی پایبند باشند.

منصوری ادامه داد: تنها راه در امان ماندن از بیماری کووید ۱۹ تزریق واکسن است از این رو از همه افراد می خواهیم که به منظور در امان ماندن از مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا حتما برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: هیچ گونه کمبودی در زمینه ی واکسن در شهرستان وجود ندارد و همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند به منظور تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

او اضافه کرد: همچنین برای حفظ سلامت دانش آموزان خانواده ها فرزندان بالای ۱۲ سال خود را علیه ویروس کرونا واکسینه کنند تا شاهد ریشه کنی این ویروس منحوس باشیم.

منصوری افزود: واکسیناسیون خانه به خانه برای افرادی که به هر دلیلی نمی توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند فعال شده و تیم های واکسیناسیون به منظور واکسینه کردن افرادی که واکسن دریافت نکرده اند به درب منازل در شهر و روستا مراجعه کنند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر افراد مبتلا به کرونا تاثیر زیادی دارد و بیشترین شمار فوت شدگان کسانی هستند که واکسن کرونا نزده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین افزود: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون یک هزار و ۹۶۰نفر در این شهرستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

منصوری یادآور شد افرادی که مشکوک به علایم کرونا هستند با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تست بدهند و همه افرادی که آزمایش آنها مثبت می‌شود و یا دارای علایمی همچون سرما خوردگی هستند حتما به مدت سه هفته خود را قرنطینه کنند و از تردد در سطح شهر و آلوده کردن دیگران به این ویروس خودداری کرده و در صورت تشدید علایم حتما به مرکز درمانی مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا افراد از حضور در آیین‌های تجمعی، مراجعه غیر ضرور به مراکز درمانی و تجمعی، سفرهای غیر ضرور خودداری کنند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد.