بیرجند - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: افزایش متناوب ابر، وزش باد و رگبار باران تا فردا (سه‌شنبه) در استان ادامه دارد و امروز وقوع روان‌آب به‌صورت محدود و موقت در برخی مناطق از جمله شهرستان‌های درمیان و سربیشه، محتمل است.

سمیه لطفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به داده‌ها، تصاویر ماهواره‌ای و الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی، فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا ۲۴ ساعت آینده به‌ویژه در نیمه شرقی و مرکز استان ادامه دارد.

وی گفت: در این مدت شاهد آسمان نیمه ابری تا ابری در منطقه خواهیم بود و رعد و برق، در ارتفاعات احتمال بارش خفیف برف و تشکیل مه قابل پیش‌بینی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: متاثر از سامانه پرفشار جوی در سطح زمین طی ۲ روز آینده کاهش دما در منطقه ادامه خواهد داشت و برای مناطق سردسیر مرکز و شمال شرق استان یخبندان شبانه پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در این مدت مردم از قرار گرفتن در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند و فعالان بخش کشاورزی نیز تمهیدات لازم را به‌کار گیرند.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز شنبه (۱۵ آبان) درباره رگبار باران، کاهش محسوس دما و احتمال تشکیل مه در مناطق کوهستانی تا اواسط هفته جاری، هشدار سطح زرد (آگاهی) صادر کرد.

پلیس راه استان هم با اعلام لغزنده بودن برخی محورها از رانندگان خواست با سرعت مطمئنه حرکت کنند و رعایت فاصله طولی مناسب با وسایل نقلیه جلویی را مدنظر داشته باشند.

امروز در محورهای بیرجند، سربیشه و اسدیه بارندگی گزارش شده و جاده لغزنده است.