مهاباد- ایرنا- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری از منابع سازمان همیاری شهرداری‌ها و ارزش افزوده بیش‌از ۲۱ میلیارد ریال به شهرداری اشنویه پرداخت شده است.

سیدمحمد عابدی روز دوشنبه در چهارمین جلسه شورای اداری و  معارفه شهردار جدید اشنویه افزود: ظرفیت و پتانسیل‌های زیادی به دلیل شرایط آب و هوایی وموقعیت خاص در شهرستان اشنویه نهفته است که با شناسایی و رونق دادن به آن می توان در راستای توسعه و آبادانی این منطقه قدم های خوب و بزرگی برداشت.

وی اظهار داشت: بودجه  این شهر در سال گذشته ۲۵۰ میلیارد ریال مصوب شده بود که ۱۵۰ میلیارد ریال محقق شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سال جاری از سوی سازمان همیاری شهرداری و ۱۳ میلیارد ریال نیز از محل ارزش افزوده و یک دستگاه مینی بوس به شهرداری پرداخت شده است.

روند پیشرفت طرح‌های عمرانی تسریع یافته است

فرماندار اشنویه نیز در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه پس از وقفه‌ کوتاه مدت در اجرای برخی پروژه‌ها با پیگیری های فراوان روند توسعه طرحهای عمرانی شتابان شده و از تمامی سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در طرح های ارایه شده دعوت می شود.

عبدالسلام مام‌عزیزی افزود: ایجاد درآمد پایدار، اشتغال مولد و جذب سرمایه گذار در این شهرستان، نیازی اساسی و ضروری است که می‌طلبد شورای شهر و شهردار  و سایر ادارات جهت نیل به هدف برنامه‌ریزی کنند.

وی بیان کرد: طی سال جاری ۴۰۰ میلیون ریال جهت اتمام بیمارستان جدید اشنویه جذب شده و در حوزه مسیرها و راه‌های برون شهری عملیات روکش و آسفالت جاده اشنویه - نقده به طول ۱۷ کیلومتر با هزینه ۱۳۰ میلیارد ریال، ۱۷ کیلومتر از  مسیر اشنویه - پیرانشهر نیز بهسازی و آسفالت شده است

وی اظهار داشت: متاسفانه تاخیر در عملیات گازرسانی دشتبیل در این شهرستان مشکلاتی را به وجود آورد و هم اکنون عملیات گازرسانی به ۳۰ روستا در این بخش درحال اجراست که ۱۰ روستا در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش‌از ۶۰ میلیارد ریال جهت پوشش انهار و دیگر طرح‌های عمرانی اختصاص یافته است افزود: توجه به جلوگیری از هدررفت و بخش کشاورزی و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیلهای کشاورزی مورد تاکید است.

مام‌عزیزی گفت: ادامه احداث پل پوش‌اباد با توجه به ترک فعل از سوی پیمانکار قبلی و تخصیص و جذب اعتبار نیز انجام شده که پیگیری در خصوص ترک تشریفات و مناقصه جهت بهره‌برداری سریع‌تر از این طرح انجام می شود .

جذب سرمایه گذار و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری در اولویت است

رییس شورای شهر اشنویه نیز در این جلسه بیان کرد: شورای شهر جهت رفع مشکلات اساسی در این شهرستان گام برداشته و برنامه مدون نیز جهت اجرای طرح‌ها ارایه شده است.

خالد جداری افزود: تحویل ۶۳ هکتار از مدیریت پارک جنگلی قلاتوک به شهرداری جهت سرمایه گذاری و ایجاد فضای گردشگری، بهره‌برداری از سایت جدید زباله با هزینه بیش از ۱۵ میلیارد ریال و حل معضل پسماند در این شهرستان، ایجاد محل نگهداری از سگ های ولگرد در این شهرستان که به زودی به بهره‌برداری می رسد،مرمت ، لکه‌گیری و جدول گذاری سطح شهر ،کلنگ زنی  احداث میدان میوه و تره بار جدید اشنویه با مساحت ۶ هکتار در روستای "علی‌آباد" با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال از مهمترین عملکرد شورای جدید است.

به گزارش ایرنا،در این جلسه از زحمات شهردار قبلی "فاروق رنجبر" تقدیر و "انور سعیدی" به عنوان شهردار جدید اشنویه معرفی شد.