مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی گفت: از پنج هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی داخل و خارج واحدهای صنعتی استان چهار هزار و ۷۰۰ واحد آن‌ فعال هستند که باید در قالب یک برنامه عملیاتی ۷۰۰ واحد دیگر نیز احیا شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، یعقوبعلی نظری روز دوشنبه در نشست با مدیران و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید با تسلط بر اوضاع، به موقع تصمیم بگیریم و تصمیم گیری را موکول به فردا نکنیم.

استاندار خراسان رضوی خطاب به مدیران سازمان صمت افزود: ما در استانداری به عنوان هماهنگ کننده و شما به عنوان دستگاه عملیاتی باید با یکدیگر مفاهمه داشته باشیم تا تعارضی در تصمیمات صورت نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم جامعه دچار التهاب شود، گفت: نباید اجازه دهیم ظرفیت‌های موجود ما دچار رکود شود چون در آن صورت سرمایه‌گذاری از بین خواهد رفت.

نظری ادامه داد: صنعت، معدن و تجارت استان در گام بعدی باید برنامه‌های فعلی خود را توسعه دهد، در این راستا اگر ما در حوزه فکری و نرم افزاری آگاهی داشته و هماهنگ باشیم، می توانیم تصمیمات درست تری بگیریم.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: مجموعه صمت، مسوولیت سنگینی در مدیریت و نظارت بر بازار دارد و کوچکترین غفلتی باعث التهاب می‌شود، در این بین ما باید به این یقین برسیم که صمت در ماه‌های آینده مسلط بر بازار است و هیچ نگرانی از این حیث نداشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استاندار در حوزه اجرا دخالتی نمی‌کند و دستگاه را ضمن اینکه مسوول می‌دانیم، از آن حمایت نیز می‌کنیم.

نظری با تاکید بر اینکه مراقبت از ذخایر کالاها با دقت و جدیت باید صورت گیرد، گفت: عبور موقت گندم، استقرار نماینده ارزی، سامان دهی بخش خصوصی در ارتباط با افغانستان و راه‌اندازی میز افغانستان برای تسهیل مراودات تجاری باید در دستور کار قرار بگیرد.

در این نشست گزارشی از وضعیت سامانه تجارت و کارکردهای آن در حوزه مدیریت بازار و کالاهای گوناگون ارائه شد.