تهران – ایرنا – تلفن های همراه شش مدافع حقوق بشر فلسطینی با نرم افزار  جاسوسی پیچیده شرکت اسرائیلی ان. اس. او معروف به پگاسوس هک شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از گاردین، بررسی های انجام شده از سوی یک گروه مدافع حقوق بشر در دوبلین موسوم به «مدافعان خط مقدم» نشان می دهد تلفن این شش نفر با استفاده از نرم افزار جاسوسی پگاسوس این شرکت هک شده است.

در یک مورد، تاریخ هک تلفن همراه به ژوئیه ۲۰۲۰ بازمی گردد. یافته های مدافعان خط مقدم به طور مستقل از سوی کارشناسان فنی مورد تائید قرار گرفته است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی مدعی است این شش فعال فلسطینی برای سازمان هایی کار می کنند که به تازگی از سوی این رژیم به عنوان گروه های تروریستی نامیده شده اند.

این افشاگری احتمالا انتقادهای بیشتری را متوجه تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی برای متهم کردن سازمان های مدافع حقوق بشر فلسطینی به فعالیت های تروریستی می کند.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل، تروریستی نامیدن سازمان های فلسطینی را حمله به جنبش حقوق بشر فلسطین و حقوق بشر در سراسر جهان دانسته و اعلام کرده اند این امر به مثابه سواستفاده از قانون ضد تروریسم از سوی مقام های اسرائیلی است.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به تازگی شرکت اسرائیلی ان اس او را در فهرست سیاه ایالات متحده قرار داد، اقدامی که خرید فناوری یا خدمات آمریکایی را برای این شرکت دشوار می کند.

گفته می شود که شش گروه فلسطینی که فعالان یاد شده در آن فعالیت داشتند، اتهام های مربوط به نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی  را مستند می کردند.

پگاسوس به اوپراتورهای دولتی کنترل تام بر دستگاه های قربانیان می دهد به طوری که امکان استفاده از میکروفون و دوربین ها از راه دور برای اوپراتورها فراهم می شود.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در گذشته مدعی شده است که شش سازمان فلسطینی با جبهه خلق آزادیبخش فلسطین در ارتباط بوده اند.

اولین بار برنامه جاسوسی اسرائیلی "پگاسوس" در سال ۲۰۱۶ فاش شد؛ هنگامی که از سوی یک سری برنامه‌های جاسوسی بسیار پیشرفته، تلفن همراه «احمد منصور» فعال اماراتی هک شد که در پی آن منصور بازداشت و تاکنون زندانی است.  
بارزترین ویژگی این برنامه، فناوری "ZERO click" یا هک گوشی بدون تماس کاربر با لینک مشکوک است و پیشرفته‌ترین تکنیک برای هک گوشی و جاسوسی از کاربران آن بدون آگاهی آن‌ها است، زیرا بسیار گران است و قیمت آن بیش از سه میلیون دلار می‌باشد.  

شرکت صهیونیستی ان اس او مدعی شده که هدف اصلی این برنامه مبارزه با آنچه تروریسم نامیده می‌شود، است، اما قربانیان هدف قرار گرفته - به گفته جیک مور کارشناس امنیتی انگلیس- فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران، سیاستمداران و برخی افراد ثروتمند بودند، بنابراین هر کسی که پشت این برنامه قرار گیرد، افراد مشخص و خاصی را هدف قرار می‌دهد.