رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر این که با همراهی همه قوا و ارکان حاکمیت، با اراده‌ای مستحکم مقابل دشمنی‌ها ایستاده‌ایم، گفت: از ارزش های والای انقلاب و راه عزت‌ بخش شهدا صیانت و از اقدامات ناجا در مبارزه با مظاهر فساد حمایت می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛  اسدالله عباسی روز سه‌شنبه در مراسم صبحگاه نیروی انتظامی گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ناجا و جانفشانی های آنان در راه کسب اقتدار و امنیت نظام اسلامی اظهار داشت: نیروی انتظامی مظهر امنیت و اقتدار کشورمان در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی است.

وی با بیان اینکه اقتدار پلیس در کنار مودت و مهربانی نسبت به مردم تجلی می‌یابد و این امر در ذات ناجا نهفته و برای مردم محسوس است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی در ایام مختلف به ویژه تعطیلات برای ایجاد آرامش مردم و صیانت از آنان و نیز خدمت‌رسانی در حوادث قدردانی کرده‌اند. 

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه برای رشد اقتصادی و توسعه کشور و استان نیازمند حراست از مرزها هستیم، افزود: حضور مؤثر نیروی انتظامی در مرزها برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، منجر به ارتقاء سطح حمایت از تولیدکنندگان و نیز امنیت سرمایه‌گذاری می‌شود.

عباسی با اشاره  به قرارگرفتن کشورمان در مسیر ترانزیت موادمخدر و خطر بلای خانمانسوز اعتیاد برای جامعه تصریح کرد: نیروی انتظامی با مشارکت دستگاه‌های متولی تلاش مضاعفی در جهت پیشگیری و کاهش این آسیب در جامعه انجام دهد.

استاندار گیلان در ادامه به نقش مؤثر ناجا در مبارزه با هرگونه فساد اشاره و بیان کرد: شما عزیزان چشم و چراغ جامعه هستید چرا که با حضورتان، دشمنان این نظام احساس ناامنی می‌کنند. 

وی به رویکرد ناجا در استفاده از فناوری‌های روز برای برقراری امنیت در فضای مجازی و مبارزه با جرائم اشاره و اضافه کرد: با هوشمندسازی نظارت‌ها، شاهد کاهش میزان تصادفات و جرائم خواهیم بود. 

رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به مشارکت نیروی انتظامی در مقابله با این ویروس منحوس گفت: نقش ناجا در اجرای طرح هوشمندسازی به جای عادی سازی بسیار ویژه است. 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه به تلاش مضاعف برای خدمت به مردم نیازمندیم، گفت: در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب با همراهی مؤثر قوای قضائیه، مجریه و مقننه با اراده‌ای مستحکم در مقابل دشمنی‌ها ایستاده‌ایم و با اقتدار از تمامیت ارضی، دستاوردها و ارزش‌های انقلاب، آرمان‌های امام راحل و راه شهدا صیانت خواهیم کرد. 

در ابتدای این مراسم استاندار گیلان با حضور بر مزار شهید گمنام آرمیده در محوطه نیروی انتظامی و قرائت فاتحه، به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.

در پایان نیز یگان‌های نیروی انتظامی از جلوی جایگاه رژه رفتند.