رشت - ایرنا - گلاره ناظمی یکی از داوران استان گیلان نامزد برترین داور فوتبال بانوان جهان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گلاره ناظمی که طی چند سال اخیر رشد قابل قبولی را در داوری داشته و در مسابقات مهم داخلی و بین المللی حضور یافته ، از سوی فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار، در بین برترین داوران فوتبال زنان در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت.

رئیس هیات فوتبال گیلان در خصوص موفقیت این داور گیلانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توسط سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال ، اسامی برترین داوران زن جهان اعلام شد که نام گلاره ناظمی داور شایسته این استان نیز در لیست برترین‌های جهان قرار گرفت.

قربانعلی الماس خاله افزود: داورانی که بیشترین قضاوت را در سال جاری میلادی داشته‌ و از قضاوت‌های خود موفق بیرون بیایند در این لیست قرار گرفتند که در نهایت، ۱۶ داور بانوی جهان در این لیست قرار داده شدند.

وی ادامه داد: گلاره ناظمی داور پرآوازه فوتسال سالی پرفروغی را پشت‌سر گذاشت و در گروه داوری مسابقات جام جهانی فوتسال مردان ۲۰۲۱ لیتوانی هم قرار داشت و در طول برگزاری جام جهانی قضاوت‌های بی‌نقصی را انجام داد.

رئیس هیات فوتبال گیلان گفت: این داور شایسته گیلانی یکی از پنج داور زن در رقابت‌های جام جهانی فوتسال مردان بود و برای اولین‌ بار به عنوان داور اول، مصاف تیم‌های ملی مصر و گواتمالا را سوت زد که در این دیدار، ابراهیم محرابی افشار دیگر داور ایرانی به عنوان داور دوم، کمک ناظمی بود.

الماس‌خاله خاطرنشان کرد: همچنین گلاره ناظمی به همراه ابراهیم محرابی افشار، بازی حساس لیتوانی، میزبان جام‌ جهانی و کاستاریکا را سوت زدند و این داور بانوی شایسته استان گیلان به عنوان داور چهارم، فینال جام جهانی فوتسال مردان را برعهده داشت.

گلاره ناظمی متولد سال ۱۳۶۲ و اهل شرق استان گیلان است که به عنوان داور،  رقابت های فوتسال بانوان و آقایان را قضاوت می کند و از سال ۲۰۱۴ نیز ، به عنوان داور بین‌المللی برگزیده شد.

این داور شایسته استان گیلان به همراه داورانی از کشورهای روسیه، فرانسه، سوئیس، اوکراین، هلند، برزیل، آرژانتین، شیلی، مکزیک، آمریکا، هندوراس،‌ رواندا، مالاوی، استرالیا و ژاپن برای کسب عنوان برترین داور زن سال ۲۰۲۱ در جهان رقابت می کند.