همدان - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت که ۱۲۰ مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک استان، اجرا نشده و بر زمین مانده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ «علی فکری» روز سه شنبه در جلسه راهبری وضعیت تصادفات استان همدان، افزود: آمار سوانح فوتی معابر درون شهری استان در سال گذشته ۴۸ مورد بوده که این رقم در سال ما قبل آن(۹۸) ۵۶ فقره ثبت شده و این کاهش در شرایطی است که سال گذشته ۲۳ هزار دستگاه خودرو به تعداد خودروهای موجود در استان اضافه شده است.

وی اظهار داشت: شمار سوانح فوتی درون شهری استان همدان از ابتدای سالجاری تا کنون با ۲۷ درصد افزایش به ۴۱ مورد و تعداد مجروحان این حوادث با  ۱۹ درصد افزایش به یک هزار و ۹۶۹ نفر رسیده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از افزایش چهار درصدی جریمه خودروهای متخلف طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از تخلفات رانندگی در معابر درون و برون شهری، قابلیت رویت و کنترل نیست.

سرهنگ فکری با اشاره به احصا ۲۰ تخلف حادثه ساز رانندگی، اظهار داشت: اعمال قانون رانندگان به دلیل استفاده از تلفن همراه حین رانندگی با ۴۷ درصد افزایش به ۴۴ هزار و ۵۰۰ مورد صدور برگه جریمه رسیده و  ۲۸ هزار برگ جریمه نیز برای استفاده نکردن از کلاه ایمنی و ۸۳ هزار برگ جریمه برای استفاده نکردن از کمربند ایمنی برای رانندگان متخلف در استان همدان صادر شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با اشاره به ضرورت بهره گیری از سامانه های نوین کنترل تخلفات رانندگی، گفت: در صورت توسعه و تجهیز نسبی زیرساخت های مرتبط با فعالیت دوربین های هوشمند کنترل و ثبت تخلف، می توان به طور میانگین سوانح فوتی را ۲۰ درصد و سوانح جرحی را ۲۵ درصد کاهش داد.

سرهنگ فکری افزود: هفت دستگاه دوربین هوشمند ثبت تخلف در سطح استان همدان به دلیل بروز برخی مشکلات با پیمانکار، مدت هاست که بلااستفاده مانده و فعال نیستند.

حدود ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در استان همدان تردد دارد.