یزد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان یزد، بارش‌های آبانماه امسال در این استان را در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه توصیف کرد و گفت: طی روزهای ١٣ تا ١٧ آبان سال جاری، شاهد بارش های بسیار خوبی در سطح استان بودیم .

رضا برهانی عصر چهارشنبه به ایرنا گفت: میانگین بارش استان از ابتدای مهر تا ١٨ آبان، ١۶ میلیمتر بود؛ این در  حالیست که میانگین بلندمدت استان در همین بازه زمانی تنها ٣ میلی متر بوده است.

وی بیشترین مقادیر بارش از سامانه بارشی اخیر را به ترتیب در شهرستان های اشکذر به میزان ٣٧.٧ ، تفت ٣۵.۴ ، میبد ٣٠.٢ و مهریز ٢٧.٧ میلیمتر اعلام کرد.

به گفته وی طی این مدت در شهرستان اشکذر، ۴٣ درصد و در شهرستان های یزد و مهریز به ترتیب ٣٧ و ٣۴ درصد از بارش یک سال آبی کامل تامین شد. 

وی اضافه کرد: همچنین در مجموع ١٧ درصد از بارش یک سال آبی کامل استان تامین شده است در حالیکه آمار بلندمدت این عدد، ٣ درصد می باشد.

برهانی یادآور شد: متاسفانه بارش ها از پراکندگی مکانی مناسب و یکنواختی در سطح استان برخوردار نبود به گونه ای که در این مدت در شهرستان های بهاباد و اردکان با ثبت ۶.٨ و ٧.٨ میلیمتر بارش، تنها ۶ و ٩ درصد و پس از آن در شهرستانهای خاتم و بهاباد ۱۰ درصد از بارش یک سال آبی کامل محقق شده است. 

استان یزد در منطقه خشک و نیمه خشک ایران واقع شده و بارش سالانه آن ۶۰ میلیمتر است.