بوشهر-ایرنا- فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: از زمان شروع ثبت نام در ۲۸ مهر ماه امسال تاکنون ۸۰۰ نفر از اهالی این شهرستان در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

عبدالله نادری  روز چهارشنبه در نشست شورای تامین مسکن شهرستان دشتی افزود: استقبال ثبت نام در دشتی برای قانون جهش تولید مسکن بسیار خوب بوده و با توجه به ۲۵۸ سهمیه شهر خورموج ، تلاش داریم سهمیه اختصاصی به شهرستان افزایش یابد.

وی اضافه کرد:ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن  یک ماه ادامه خواهد داشت و شرایط متقاضیان بر اساس ماده یک آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود: متقاضی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از ابتدای سال ۱۳۸۴ بوده و از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچیک از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین و واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد و فرم جیم این افراد باید سبز باشد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دشتی نیز گفت:  افراد متقاضی درنهضت ملی تولید مسکن  باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند و زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال نیز می‌توانند ثبت‌نام کنند .

سید اصغر صالحی اضافه کرد: نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور و معلولین جسمی حرکتی با حداقل ۲۰ سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی نیز می توانند برای این طرح ثبت نام کنند.

 وی افزود: علاوه بر این متقاضیان باید حداقل ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته باشند.

وی  تاکید کرد: هر گونه خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی تامین مسکن غیرقانونی بوده و منجر به سوء استفاده و تضییع حقوق خریداران امتیازها و تشکیل پرونده‌های حقوقی و قضائی خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرهای کاکی و خورموج در حال حاضر تأمین زمین شده و ثبت نام در این شهرها مجاز است.

وی همچنین در مورد متقاضیان خود مالک افزود: افرادی که زمین مسکونی دارند می‌توانند ضمن ثبت نام در این سامانه از مزایای تسهیلاتی این طرح هم استفاده کنند.

وی  از شهرداری و شورای شهر خورموج  برای  ارائه تخفیف در صدور پروانه پروانه ساختمانی تقدیر و تشکر کرد.

متقاضیان واقعی مسکن می‌توانند با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار، متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است.

 در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون شرط سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

سامانه ثمن به نشانی saman.mrud.ir  یک ماه بعد از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رییس‌جمهوری از تاریخ ۲۸ مهرماه به منظور ثبت‌نام و پایش متقاضیان واقعی مسکن آغاز به کار کرد.

متقاضیان این امکان را دارند تا طی یک ماه و حداکثر تا ۲۸ آبان با داشتن چهار شرط اعلام شده نسبت به تقاضای خود برای مسکن اقدام کنند.