ارومیه- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: همزمان با هفته کارآفرینی، کافه کارآفرینی تخصصی گیاهان دارویی با هدف توسعه اشتغال و در این حوزه، در ارومیه راه اندازی شد.

ابوالفضل عبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه طی سالیان نه چندان دور، کافه ها و قهوه خانه ها با حضور فعالان حوزه های مختلف در ارومیه و برخی شهرهای دیگر آذربایجان غربی وجود داشت و این قهوه خانه ها، زمینه فراهم شدن کار برای افراد از جمله بناها، کارگران، فعالان بخش ساختمانی و بخش های دیگر را فراهم می کردند، سعی می کنیم در قالب طرح ویژه ای، این کافه ها را تا حد امکان احیا کنیم.

وی اضافه کرد: با این هدف، سعی کرده ایم کافه های مختلف کارآفرینی را راه اندازی کنیم که نخستین مورد آن مربوط به گیاهان دارویی بود که با افتتاح آن، فعالان این بخش می توانند در آن حضور یافته و تشریک مساعی کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: در هفته ها و ماه های آتی نیز سعی داریم کافه های کارآفرینی دیگری را در ارومیه و دیگر شهرهای استان راه اندازی کنیم که البته در این خصوص، نیازمند همراهی فعالان بخش های مختلف هستیم.

عبادی همچنین با اشاره به برگزاری آیین های مربوط به هفته جهانی کارآفرینی از ۱۷ تا ۲۳ آبان ماه جاری بیان کرد: برگزاری وبینارهای متنوع با موضوعات نقش و جایگاه آموزش در ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی، نقش و جایگاه زنان کارآفرین در بخش تعاون، کارآفرینی و انقلاب در مدیریت، فرصت های اشتغال در حوزه گیاهان دارویی، آینده پژوهشی، معرفی بسته های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برای استارتاپ ها و شرکت های فناور و دانش بنیان از جمله مهمترین این برنامه هاست.

وی گفت: بازدید از مرکز رشد جهاد دانشگاهی، دورهمی کارآفرینی با موضوع بررسی راههای توسعه کارآفرینی در استان، بازدید از واحد دانش بنیان، برگزاری کلینیک سیار مشاوره کسب و کار و کارآفرینی، معرفی دومین رویداد بین المللی مجازی کارآفرینی، چالش ها و راهبردهای دانشگاه اجتماعی، افتتاح دفتر مستقل کانون کارآفرینی استان، رونمایی از سایت جدید کانون کارآفرینی استان، تور مجازی بازدید از کارخانه شرکت فرش زرینه افشار و بازدید از طرحهای مشاغل خانگی موفق از جمله دیگر برنامه هاست.

به گزارش ایرنا، کارآفرینی مفهوم جدیدی است که طی سال های اخیر در دنیا و کشور راه افتاده و اقدامات قابل توجهی در این خصوص در آذربایجان غربی نیز انجام شده است.

۱۷ تا ۲۳ آبان ماه جاری، هفته کارآفرینی است.