امان قلیچ شادمهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره اولویتها و ویژگیهای وزیر آینده آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش برای گرفتن اعتبارات و بودجه به وزیری نیاز دارد که قدرت چانهزنی بالایی داشته باشد. تا زمانی وزیری کاربلد در این وزارتخانه بر سرکار نیاید همواره این مشکلات را داریم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم، ساماندهی و سازماندهی را چالشهای وزارت آموزش و پرورش توصیف کرد و گفت: اولویت نخست ساماندهی و تامین نیروی انسانی است که در این زمینه فوقالعاده در کمبود قرار داریم و آمارهای دقیق و واحدی نداریم.
شادمهر ادامه داد: آمار واقعی از وضعیت موجود و دادهها و اطلاعات در موضوع نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد. ۲۲ پایگاه داده و اطلاعات مختلف کمبود نیروی انسانی در کشور را تعداد ۱۷۶ هزار، ۲۲۰ هزار و ۴۰۰ هزار نفر نشان میدهند. باید دادههای اطلاعاتی خود را قوی کنیم و به شکل کامل نیازسنجی صورت بگیرد.
نماینده مردم گنبد کاووس (استان گلستان) در مجلس یازدهم، معیشت و آموزش فرهنگیان را دغدغه اصلی آموزش و پرورش دانست و با اشاره به مشکلات پرورشی، کتابها و محتوای درسی، وضعیت کرونا، مشکلات ارتباطات سیار و بسیاری مسائل دیگر در رابطه با رتبهبندی معلمان، گفت: موضوع رتبهبندی معلمان آرزوی ۱۰ ساله است. موضوعی که مشخص و شفاف نیست.
سید محمد حسینی معاون امور مجلس رییسجمهوری دوشنبه گذشته از معرفی مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: مطابق روال مجلس به زودی برنامههای پیشنهادی و سوابق کاری و تحصیلی گزینه پیشنهادی تصدی وزارت آموزش و پرورش در کمیسیونهای تخصصی مجلس به ویژه کمیسیون آموزش مجلس مورد بررسی قرار میگیرد.
مسعود فیاضی ۴۶ ساله دارای مدرک مهندسی عمران از دانشکده فنی دانشگاه تهران و استادیار گروه منطق فهم دین در پژوهشکده حکت و دین پژوهی است.
از جمله سوابق او میتوان به مدیرکل انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش، مدیر مسوول مجلات رشد وزارت آموزش و پرورش، مسوول کلان بنیاد آی سی دی ال، رییس هیات مدیره انتشارات مدرسه و معاون فرهنگی اجتماعی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.
رییس جمهوری شهریورماه حسین باغگلی را برای تصدی وزیر آموزش و پرورش به نمایندگان مجلس شورای اسلامی معرفی کرد که او نتوانست رای لازم را برای این سمت به دست آورد.