رشت – ایرنا- نماینده ولی فقیه گیلان و امام جمعه رشت گفت: زیرساخت های برداشتن ارز ترجیحی یا چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به جز در موارد دارو، گندم و آرد باید فراهم شود.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته رشت اظهار داشت: نتایج باهم بودن قوای سه گانه کشور، مصونیت جامعه از آسیب ها می باشد؛اما امروز مشکل کسری بودجه، نقدینگی افسار گسیخته و  ارز ترجیحی یا چهار هزار و ۲۰۰ تومانی سه مشکل پیش روی قوای سه گانه است.
 خطیب جمعه رشت با بیان اینکه فشارهای اقتصادی و افزایش قیمت ها دردآور است،بیان کرد:  قبول داریم مشکلات ناشی از ضعف نظارت ها و مدیران نالایق یک شبه درست نمی شود؛اما مدیران انقلابی و عاقل هر چه زودتر بیایند و دردها را درمان کنند.
آیت الله فلاحتی اظهار داشت: متاسفانه بدلیل ضعف نظارت ها در دوره های قبل سفره مردم کوچک، و ویژه خواری و رانت خواری زیاد شد؛باید مسئولان حرف مردم را بشنوند؛ ارز ترجیحی فقط باید برای دارو و گندم و آرد باشد و در بقیه موارد برداشته شود.
وی با بیان اینکه هنوز یارانه ها در مسیر درست خود قرار نگرفته است، تاکید کرد: باید دهک های یارانه بگیر و بخش های آسیب پذیر مورد توجه قرار بگیرند.
آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش گفت:بر اساس رصد های اطلاعاتی آمریکا، ایران از قدرت جهانی برخوردار است اما دشمن تلاش می کند برای خدشه  دار کردن این نقش، ایران هراسی ایجاد کند.
خطیب جمعه رشت در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه بیان کرد: برای خردمندی و آینده ای روشن می بایست تقوای الهی پیشه کنیم؛ باید از امام در مسائل شخصی و اجتماعی تبعیت کنیم.
آیت الله فلاحتی افزود:عده ای باورشان آمده فقط در مسائل شخصی باید از امام پیروی کرد در حالی که حکومت اسلامی بدست فردی عارف از سلاله امامت بوجود آمده و بر ما لازمست که از حجت خدا در تمام لایه های زندگی تبعیت کنیم .
نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : اگر مردم ملزم به اجرای دستورات فقهای شیعه باشند بسیاری از مشکلات اجتماعی و شخصی حل می شود چرا که اسلام و قوانینش ماندگار است و اگر به آنها عمل شود رستگار می شویم.