رشت - ایرنا - در پی بارش شدید باران طی روز گذشته و تخریب گوشواره های پل کشاورز در مسیر رانکوه املش از توابع گیلان، راهداری فداکار به نام علی امیدی از شب گذشته تا صبح امروز جمعه مردم را با یک دستگاه بیل مکانیکی زنجیری از رودخانه جابجا کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان جمعه شب در این ارتباط در  گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : صبح روز گذشته بخشی از گوشواره های این پل بر اثر بارش شدید باران تخریب شده بود که تا ظهر باز گشایی شد اما با تداوم بارندگی عصر هنگام دوباره بخشی دیگر از گوشواره های پل تخریب شد .

امیر مرادی با اشاره به اینکه این پل تنها راه ارتباطی ۱۲ روستا در آن منطقه است، افزود : با تاریکی هوا و ناایمن بودن این پل برای تردد ، راهدار فداکار تا صبح مردم گرفتار را از پل برای ورود و خروج به روستا با استفاده از بیل مکانیکی زنجیری جا به جا کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان اظهار داشت : این اقدام راهکار فداکار مورد توجه  مدیریت بحران و دیگر مسئولان قرار گرفت که صبح امروز جمعه  با حضور مدیریت بحران،  فرماندار امام جمعه املش و شهردار رانکوه از  این راهدار فداکار و دارای وجدان انسانی تقدیر شد.
 شهرستان املش با ۲ بخش مرکزی و رانکوه و با جمعیت ۴۴ هزار نفر در۷۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

بارش باران گاه شدید  از چهارشنبه شب در استان آغاز شد و در برخی ارتفاعات بارش ها به صورت برف بود که تا غروب امروز در استان ادامه داشت. 
هواشناسی گیلان از اواخر امشب کاهش ناپایداری ها را در استان پیش بینی کرده است .همچنین از فردا شنبه تا اواسط هفته پیش رو آسمانی غالبا آفتابی با افزایش نسبی دما در استان پیش بینی شده است .