به گزارش روز شنبه خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، این چهار وزیر پیشین آموزشوپرورش به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشتند: با توجه به آنکه مسعود فیاضی بهعنوان نامزد وزارت آموزشوپرورش توسط رییسجمهوری معرفی شدهاست، بهنظر اینجانبان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش شخصیتی فاضل و از رویشهای انقلاب است که در عرصههای گوناگون نهاد تعلیموتربیت از صف تا ستاد و از مدارس تا وزارتخانه حضور داشته و کسب تجربه کردهاست و با دغدغههای بهحق معیشتی و منزلتی جامعه فرهیخته فرهنگیان آشنا بوده و رفع این دغدغهها و نیز تحقق سند تحول بنیادین را با روحیهای تحولخواه و جوانگرا محور برنامههای خود قرار دادهاست.
در بخشی دیگر از نامه آمده است: همچنین با توجه به مشکلات متراکم مدارس و آموزشوپرورش از کمبود معلم و کتابهای درسی گرفته تا نابسامانیهای آموزش حضوری و مجازی و تاخیر طولانی در عدم پرداخت حقالتدریسها و رتبهبندی و بودجه سال آینده و نظایر آن ضروری بهنظر میرسد که هرچه سریعتر وزیر آموزشوپرورش منصوب شود تا بتواند با حمایت و هدایت نمایندگان دردمند و دولت برای کاهش مشکلات چارهاندیشی کند.
همچنین در این نامه چهار وزیر پیشین آموزش و پرورش خاطرنشان کردند: بهعنوان معلمانی که سالها توفیق خدمتگزاری در این وزارتخانه را داشتهایم متواضعانه از نمایندگان درخواست داریم که در صورت صلاحدید و پساز ارزیابی توانمندیها و برنامههای فیاضی به وی فرصت بدهید تا در سمت وزیر آموزش و پرورش با مدیریتی جهادی ایفای مسوولیت کند.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری ۱۸ آبان ماه در نامه ای مسعود فیاضی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جهت اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
مسعود فیاضی متولد بهمن ماه ۱۳۵۴ در تهران و تحصیلکرده رشته عمران در دانشگاه تهران است، وی ۱۵ سال نیز دوره حوزوی خارج فقه را طی کرده است.
وی مدیرمسئولی ۳۶ عنوان مجله رشد وزارت آموزش و پرورش، رییس هیأت مدیره انتشارات مدرسه وابسته به وزارت آموزش و پرورش، عضو هیأت مدیره شرکت افست (شرکت چاپ و توزیعکننده کتابهای درسی وزارت آموزش و پرورش)، مسئول محتوایی بنیاد ICDL وابسته به وزارت آموزش و پرورش، دبیر علمی جشنواره کتاب رشد وزارت آموزش و پرورش، رییس کارگروه گفتمان انقلاب اسلامی آموزش و پرورش استان تهران در سال ۱۳۸۸ و معاون مطالعات فرهنگی و اجتماعی مرکز پژوهشهای مجلس را نیز در کارنامه کاری خود دارد.