تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

سنندج- ایرنا- توقیف یک دستگاه بیل مکانیکی که در حال تخریب اراضی ملی در یکی از نقاط جنگلی و قلع و قمع تاکستانی غیرمجاز در اراضی ملی از جمله ۲ خبر کوتاه از منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ در ادامه گشت زنی نیروهای پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عملیات تخریب اراضی ملی در روستای بیلو مشاهده شد.

آزاد نامداری افزود: با حضور به موقع نیروهای یگان پاسگاه ویژه منابع طبیعی یکدستگاه بیل مکانیکی و کامیون که در حال خاکبرداری و حمل بودند متوقف و از ادامه تخریب و خاکبرداری جلوگیری شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد: پس از مختصات برداری و مستندسازی لازم پرونده تخلف متهمین این تخریب تشکیل و جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

عامل تخریب اراضی ملی مریوان شناسایی شد

نامداری با بیان اینکه عامل تخریب و تغییر کاربری اراضی ملی در روستای دولاش این شهرستان شناسایی شد گفت: پرونده تخلف متهم تشکیل و بعد از طی مراحل اداری به مراجع قضایی جهت برخورد قانونی ارسال می شود.

وی افزود: این متهم در اراضی ملی اقدام به کاشت انگور کرده بود که بعد از بازدید و بررسی کارشناسان اداره منابع طبیعی تخلف وی محرز نهال‌های کاشته شده قلع و قمع شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان تاکید کرد: تخریب و تغییر کاربری اراضی ملی و جنگلی تحت هرعنوانی تخلف بوده و در صورت مشاهده با متخلف برابر قانون و مقررات برخورد می شود.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.