بندرعباس- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: طرح سرشماری پستانداران علف خوار حیات وحش از روز گذشته در هفت منطقه حفاظت شده این استان در حال انجام است.

حبیب مسیحی تازیانی روز دوشنبه در بازدید از نحوه ی اجرای طرح سرشماری حیات وحش در منطقه حفاظت شده بندرعباس افزود: شمارش پستانداران حیات وحش در استان هرمزگان تا پایان دیماه امسال با همکاری جامع محلی و سازمان های فعال مردم نهاد زیست محیطی و با دوربین های شکاری چشمی، چشم غیرمسلح و با خودرو، موتورسیکلت و پیاده انجام می شود.

وی بیان داشت: در این طرح تراکم و تعداد گونه‌های پستاندار کَل و بُز، قوچ و میش، آهو، جبیر و آهوی کوهی از نیمه دوم هر سال در استان هرمزگان شمارش می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان اظهارداشت: مهم ترین هدف سرشماری پستانداران در واقع بررسی روند تغییرات جمعیتی و نحوه پراکنش گونه ها، روابط متقابل گونه‌ها در زیستگاه‌های مختلف، وضعیت شکار و شکارگری بین گونه‌های مختلف گوشت خواران و علف خواران، باروری و مرگ و میر گونه ها، تعیین میزان صدور مجوز بهره برداری از حیات وحش، تجزیه و تحلیل و ارائه راهکارهای مدیریت حیات وحش و مقایسه تنوع گونه‌ها و شمارش آن‌ها با سال‌های قبل است.
مسیحی تازیانی با اشاره به اینکه سال گذشته در طرح سرشماری پستانداران در هفت منطقه یکهزار و ۱۰۰ پستاندار شمارش شد، ادامه داد: طرح سرشماری پستانداران از سال ۱۳۸۳ تاکنون به صورت پی در پی در استان هرمزگان انجام شده است.

استان هرمزگان دارای ۱۹ منطقه حفاظت شده است.