شهرداری مشهد روز یکشنبه به نقل از خلیل الله کاظمی افزود: با خرید و تحویل گیری این ۳۰ واگن که شامل ۶ رام قطار است نیاز خط ۲ قطار شهری مشهد در افق طرح برطرف خواهد شد.
وی با بیان این که واگن های خریداری شده قابلیت استفاده در خط سه را نیز دارد اضافه کرد: با توجه به این که جا به جایی مسافر در خط ۲ با ظرفیت قطارهای موجود، بدون مشکل در حال انجام است، ۳۰ واگن یاد شده در مرحله نخست خط سه از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) که در اولویت بهره برداری قرار دارد به کار گرفته خواهد شد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به اتمام عملیات اجرایی زیرگذر تقاطع غیر همسطح خلیج فارس نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات تردد در این مسیر تصمیم گرفته شده است تا زیرگذر پروژه که طی ۲ روز آینده آماده بهره برداری خواهد بود بدون برگزاری مراسم برای استفاده در اختیار شهروندان قرار داده شود.
کاظمی افزود: عملیات اجرایی میدان و ۲ دوربرگردان پروژه خلیج فارس نیز به سرعت در حال انجام است و طی ۲ ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جابهجا میشوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهرهبرداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش میدهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.