ایرانسل در پی وقوع دو زلزله ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری حوالی «فین» در استان‌ هرمزگان با تاکید بر پایدار بودن این شبکه و در حال خدمت‌رسانی آن به مشترکان، اعلام کرد تا پایان هفته مکالمه مشترکان منطقه زلزله زده رایگان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، پس از وقوع زمین‌لرزه در حوالی فین در استان هرمزگان، شبکۀ ایرانسل در شرایط پایدار به سر می‌برد و با وجود افزایش ترافیک تماس، پیامک و دیتا ناشی از نگرانی‌های طبیعی ایجاد شده پس از وقوع زلزله، در حال ادامۀ خدمت‌رسانی به مشترکان است.

با توجه به رعایت اصول ایمنی و بالاترین استانداردهای بین‌المللی در طراحی و ساخت سایت‌های ارتباطی ایرانسل، با وجود وقوع چند زلزلۀ شدید، هیچ یک از سایت‌های ایرانسل در منطقۀ زلزله‌زده دچار مشکلاتی نظیر سقوط، تخریب و آسیب فیزیکی نشده‌اند و اتصال سایت‌های ارتباطی ایرانسل به شبکه و خدمت‌رسانی به مشترکان منطقۀ فین، بدون مشکل در جریان است و صرفاً به دلیل طولانی شدن قطع برق، ۱۲ سایت ایرانسل در کل استان هرمزگان، دچار مشکل موقت تأمین انرژی شده بودند که این مشکل با حضور کارشناسان فنی ایرانسل و ارسال دیزل ژنراتور حل شده است.

ایرانسل اعلام کرد آمادگی دارد درصورت درخواست اپراتورهای دیگر، از طریق رومینگ ملی میزبان مشترکان آن‌ها نیز باشد.

  مکالمۀ مشترکان ایرانسل در شهر فین با خطوط ایرانسلی و غیر ایرانسلی با هدف تسهیل ارتباطات در شرایط اضطراری تا پایان هفته رایگان اعلام شد.

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران اعلام کرد با رصد ۱۰۰ درصدی شبکه به صورت ۲۴ ساعته، همواره در حالت آماده‌باش قرار دارد تا در صورت بروز و مشاهده کوچک‌ترین اختلال، آن را برطرف کرده و بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را به مشترکان خود ارائه دهد.

 ساعت‌های‌ ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۱۵ و ۳۸ دقیقه امروز یکشنبه دو زمین‌لرزه‌ به بزرگی ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر در عمق‌ ۱۵ کیلومتری زمین در حوالی «فین» در استان‌ هرمزگان رخ داد و در استان‌ها و کشورهای همجوار هم احساس شد.

ایرانسل از ابتدای راه‌اندازی شبکۀ خود، طرح پایداریِ شبکه در شرایط بحران را اجرا کرده تا در مواقع بروز حوادثی مانند بلایای طبیعی، اختلال در تجربۀ مشترکان به حداقل ممکن برسد.

منبع: با مشارکت ایرانسل