بیرجند - ایرنا - مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۱۲ هزار و ۹۹۳ بسته معیشتی از ابتدای سال جاری تاکنون بین مددجویان زیر پوشش بهزیستی در این استان توزیع شده است.

علی عرب‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش ریالی این کمک‌های معیشتی در مجموع ۲۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون و ۳۳۰ هزار ریال بوده که شامل اقلام ضروری از جمله برنج، روغن، ماکارونی و گوشت است.

وی با بیان اینکه ارزش هر بسته معیشتی معادل پنج میلیون ریال است اظهار داشت: همچنین در راستای کمک به فرزندان خانواده‌های زیر پوشش با توجه به شروع سال تحصیلی و فصل سرما تعداد ۵۰۰ دست البسه زمستانی به ارزش تقریبی پنچ میلیارد ریال و هزار و ۹۵۰ بسته نوشت‌افزار به ارزش پنج میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: کمک اهدایی بسته‌های آموزشی و فرهنگی شامل کیف و نوشت‌افزار بوده که پس از تهیه بین دانش‌آموزان زیر پوشش توزیع شده است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده برای کمک به نیازمندان زیر پوشش بهزیستی از ابتدای سال جاری می‌توان به توزیع غذای گرم به تعداد ۲۳ هزار و ۲۵۰ پرس و ارزش چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون همچنین ۶۰۰ بسته بهداشتی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال اشاره کرد.

عرب‌نژاد توانمندسازی مددجویان بهزیستی را از رویکردهای اصلی این نهاد حمایتی عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود برای تحقق این مهم از همه امکانات و ظرفیت‌های بهزیستی در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد اشتغال با استفاده از پرداخت تسهیلات به شکل مطلوب استفاده شود.