سنندج – ایرنا - تفاهم نامه همکاری دانشگاه کردستان با شرکت توزیع برق استان در راستای تقویت ارتباط صنعت و گسترش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی منعقد شد.

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه روز دوشنبه با در نظر گرفتن امکانات دانشگاه کردستان و شرکت توزیع برق شامل نیروی انسانی محقق، فناوری‌های موجود منابع مالی داده و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تنظیم و بین این ۲ دستگاه مبادله شد.

رییس دانشگاه کردستان در این آیین با تاکید بر توانایی‌های دانشگاه در حوزه های مختلف، افزود: دانشگاه کردستان در کنار رسالت خود که آموزش و تربیت نیروی انسانی است آمادگی همکاری علمی، تحقیقاتی و پژوهشی را با سایر ادارات و ارگان های اجرایی  دارد.

دکتر رحمت صادقی استفاده مطلوب از توانایی های علمی، پژوهشی و کارآفرینانه اعضای هیات علمی در ارائه موضوعات پژوهشی مرتبط با فعالیت های شرکت برق، انجام پروژه های پژوهشی، ارزیابی و نظارت برگزاری همایش ها، سمینارها و نشست های علمی و تخصصی مشترک را از مهم ترین اهداف این تفاهم‌نامه را دانست.

وی اضافه کرد: در سالهای اخیر اقدامات بزرگی توسط همکاران و اعضای هیات علمی دانشگاه صورت گرفته است و دستاوردهای بسیاری نیز در سطح بین المللی و داخلی داشته‌ایم.

رییس دانشگاه کردستان گفت: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای طرح های کاربردی مورد نیاز جامعه و بهره مندی از امکانات و ارایه خدمات مشاوره ای مرتبط با نوع فعالیت طرفین در بخش های تولیدی، صنعتی و خدماتی برای رفع مشکلات و معضلات استان منعقد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کردستان هم با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر فعالیت‌های شرکت توزیع بر پایه علمی صورت گرفته است، اظهار داشت: شرکت توزیع برق درصدد است با ورود به فاز علمی و مهندسی فعالیت‌های شرکت از روال سنتی فاصله بگیرد و در راستای بهینه‌سازی موثرتر وارد فضای جدیدی شود.

هیوا لهونیان از دانشگاه کردستان به عنوان یکی از ظرفیت‌های علمی کشور نام برد و استفاده از ظرفیت علمی و تیم قوی دانشگاه را در جهت برطرف کردن نیازهای جامعه کاربردی دانست.

وی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی را نیاز امروز جامعه عنوان کرد و افزود: امید است با همکاری دانشگاه و شرکت توزیع این فعالیت‌ها پررنگ‌تر شود و با همکاری‌های دو سویه، شاهد نوآوری و خلاقیت در تمام عرصه‌های کاری باشیم.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی،  علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۳ هزار دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی،  ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.