بوشهر- ایرنا- معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: ۳۰ درصد جمعیت واجد شرایط دریافت واکسن این استان هنوز علیه کرونا واکسینه نشده اند که انتظار می‌رود در راستای حفظ سلامت خود و جامعه نسبت به این مهم اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی خواجه ئیان  دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در زمان حاضر در زمینه واکسن وارداتی و تولید داخل هیچ گونه کمبودی در استان وجود ندارد و تنها نگرانی ما مراجعه نکردن برخی افراد برای تزریق واکسن است.

وی اظهارکرد: در زمان حاضر در گروه سنی بیش از ۱۸ سال، ۹۰ درصد مردم این استان دُز اول و ۷۰ درصد نیز دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: همچنین در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال دانش آموزی نیز ۷۸ درصد دُز اول و ۵۰ درصد دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

خواجه ئیان یادآورشد: بسیاری از بیماری‌هایی که در گذشته موجب مرگ و میر می‌شدند هم اکنون با انجام واکسیناسیون دیگر رخ نمی‌دهد در زمینه کرونا هم تنها با واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان جلو شیوع و پیشروی آن را گرفت.

وی با اشاره به اینکه  بوشهر تنها استانی است که تمام شهرستان‌های آن آبی است گفت: علت این شرایط مناسب ایمنی در نتیجه تزریق واکسن و رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم است که باعث شده مرگ و میرها، شمار بستری‌ها و ابتلا به بیماری سخت کرونا کاهش یابد.

خواجه ئیان اظهارداشت: واکسیناسیون یک اقدام پیشگیرانه  در همه دنیا به شمار می‌رود که باید تزریق و به این وسیله ایمنی نسبی برای فرد در مقابل حمله‌های احتمالی جدید ویروس در ماه‌های آینده ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دُز سوم واکسن کرونا بانام دُز بوستر یا تقویتی در استان و کشور برای افراد بالای ۶۰ سال، کادر درمان و بیماران خاص که دو دُز را دریافت کرده اند تزریق می‌شود افرود: زمان دُز سوم برای این افراد بعد از گذشت ۴ تا ۶ ماه است و توصیه می‌شود واکسنی از همان نوع یا واکسنی که خاص دُز سوم است تزریق شود.