اهواز - ایرنا - معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: ویژه برنامه "یک قصه، یک کتاب " به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، روز دوشنبه در انجمن قصه‌گویی این کانون در اهواز آغاز شد.

بهرام یارزاده دهکردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ویژه‌ برنامه در طول هفته کتاب، هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در صفحه‌ی اینستاگرام انجمن قصه‌گویی کانون خوزستان، به نشانی ghesehgoueekhouzestan، توسط یک قصه‌گو اجرا می‌شود.

وی افزود: ویژه برنامه یک قصه، یک کتاب با حضور مریم فهیم پور، کارشناس هنرهای نمایشی و مرجان نوروزی، الهام بهادرقنواتی، لیلا رحمانیان، امل ساکی، زینب موسوی و زهرا شوشتری از مربیان توانمند قصه گوی خوزستانی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ادامه داد: برنامه‌های هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی این کانون، روز دوشنبه ۲۴ آبان‌ با نواختن زنگ مطالعه کتاب به صورت همزمان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر خوزستان آغاز شد.

وی افزود: برپایی نشست‌های تخصصی فرهنگی و ادبی ، گفت‌وگوهای مستقیم و زنده با نویسنده‌ها، شاعران، مترجمان و تصویرگران نام‌آشنا و محبوب کتاب‌های کودک و نوجوان و برگزاری مهرواره‌های بال‌های کاغذی، کتاب گویا، و نیز سفر هفت کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به روستاها و مناطق کم برخوردار شهری و اجرای برنامه فرهنگی و هنری برای آنها، از جمله برنامه هایی است که با محوریت هفته کتاب در خوزستان برگزار خواهد شد.

این گزارش حاکیست دومین دورهمی حضوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان نیز به مناسبت هفته کتاب، با عنوان یار مهربان امروز دوشنبه ۲۴ آبان‌ در اهواز برگزار شد.

مسابقه کتابخوانی با " عنوان کرونا و جامعه ایران " 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز گفت: همزمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهموری اسلامی ایران مسابقه کتابخوانی از کتاب " کرونا و جامعه ایران، سویه‌های فرهنگی و اجتماعی" برگزار می‌شود.

مرتضی جمشیدی روز دوشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این مسابقه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به صورت مجازی برگزار می شود و نسخه الکترونیکی دریافت کتاب در سامانه پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www.ricac.ac.ir   (ازبخش انتشارات / متن کامل آثار/ کتاب/ کرونا و جامعه ایران ) قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه سوالات مسابقه از بخش دوم کتاب با عنوان فرهنگ، هنر و رسانه طراحی شده است، گفت:همزمان با آغاز مسابقه سوالات ازطریق سامانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی  khz.farhang.gov.ir قابل مشاهده و پاسخگویی است.

جمشیدی، زمان شرکت در مسابقه کتابخوانی را ۲۴ آبان تا یکم آذر همزمان با هفته کتاب عنوان کرد و افزود: به برگزیدگان جوایزی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اهدا می‌شود.

هفته کتاب امسال از ۲۴ آبان تا یکم آذر در سراسر کشور با شعار (جای خالی را با کتاب خوب پر کنید) درحال برگزاری است.