به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد وحیدی در جلسه علنی امروز- سه شنبه- مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: با افتخار پشت سر رییس جمهوری انقلابی ولایی و مورد اعتماد مردم ایستادهایم و اگر در مخالفت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صحبت میشود این به معنای مخالفت با دولت انقلابی نیست. بحث انتخاب اصلح برای مهمترین دستگاه کشور است.
نماینده مردم بجنورد، جاجرم و سملقان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در روز رای اعتماد به کابینه، نمایندگان به همه اعضای کابینه جز وزیر آموزش و پرورش رای اعتماد دادند. وزیر آموزش و پرورش، وزیر بیش از ۴۰ درصد جمعیت دولت است. مهمترین و زیربناییترین دستگاه در آینده تربیتی نظام و کشور است.
وحیدی گفت: وزیر آموزش و پرورش مهمترین وزیری است که میتواند تحول زیربنایی در کشور ایجاد کند. وزیر آموزش و پرورش باید با مجلس به عنوان مهمترین عنصر تأثیرگذار در قانونگذاری و نظارت همراه باشد.
وی اضافه کرد: گزارش کمیسیون آموزش با اخذ استعلامات و با نگاه دقیقی ارائه شده است. دستگاه عظیمی چون آموزش و پرورش که برای مدیر مدرسه شرط تعیین میکند شخصی که میخواهد وزیر این وزارتخانه شود باید از جنس این خانواده باشد و نگاه یک میلیون تن از کارکنان این مجموعه به انتخاب مجلس است.
نایب رییس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم افزود: در فضای مجازی و رسانهای بیش از ۲۰ ابهام نسبت به وزیر پیشنهادی و مطرح شده است که وزیر باید به آن پاسخ دهد. اگر مسائلی مطرح میشود باید ابهامزدایی شود.
وحیدی خاطرنشان کرد: هر وزیری که میخواهد متصدی آموزش و پرورش شود باید مهمترین مطالبه کیفیت بخشی آموزش و پرورش یعنی سند تحول بنیادین را عملیاتی کند. با کلی گویی نمیتوان کشور را اداره کرد.
وی با اشاره به چالشهای وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: سه چالش عظیم در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد، کمبود نیروی انسانی مطابق آمار به ۲۰۰ هزار نفر رسیده و اجرای نظام رتبه بندی به یک چالش تبدیل شده است دولت باید از اجرای این لایحه حمایت کند و صندوق ذخیره فرهنگیان در حالت بلاتکلیفی است که باید این موضوع به درستی مدیریت شود.