به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، احمد محرم زاده یخفروزان در جلسه علنی روز سهشنبه مجلس شورای اسلامی و در مخالف با مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: اگر مجلس عصاره فضایل ملت است و کمیسیون آموزش مجلس به وزیر پیشنهادی رای منفی داده، چون برنامههای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عملیاتی نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم افزود: آموزش و پرورش پایه است و شالوده هر کاری از آموزش و پرورش است و مدیران آینده از آموزش و پرورش تربیت میشوند. اما سوال این که فیاضی مدیر کدام مدارس بوده است و چرا مدرک دکتری او از یک دانشگاه تحت پوشش وزارت علوم نیست؟
محرم زاده ادامه داد: در فعالیتهای خود از شورای راهبردی و فضای مجازی صحبت کردید این شورا چه ربطی به آموزش و پرورش دارد و طرح شما برای مشارکت بخش غیردولتی برای تامین نیازهای آموزشی چیست؟
وی خاطرنشان کرد: در مطالعات راهبردی به چه نتیجهای رسیدید و این مطالعات در کجا چاپ شدهاند؟ در تالیفهای شما به جز فقه هیچ مورد دیگری مشاهده نمیشود حال چگونه خود را کارشناس مسائل مهدکودکها معرفی میکنید؟ همچنین در برنامههای خود از آسیب شناسی مسائل ۵ سال گذشته آموزش و پرروش یاد کردید، در این آسیب شناسی به چه نتیجهای رسیدید و گزارش آن در کجا ثبت شده است؟
محرم زاده تاکید کرد: در برنامه سند تحول آموزش و پرورش که تاکنون اجرایی نشده برنامههای شما برای به روز کردن این سند چیست؟ از طرفی شما هنوز بخش خصوصی را نادیده گرفته و برای تقویت آن اگر برنامه دارید، بفرمایید برنامه شما برای تقویت چشم انداز آموزش و پرورش در ایران چیست؟ همچنین در برنامههای خود به تقویت کتابهای کمکهای درسی اشاره کردید در حالی که این روند همان مافیای طبقاتی و حاشیه رفتن کتب درسی در نگاه معلم ایرانی است.
وی ادامه داد: در برنامههای خود به نبود بودجه رفاهی معلمان عزیز اشاره کردید که نقطه مثبتی در برنامه شما است ولی راهکارهای برای آن معرفی نکردید. منظور فیاضی از تقویت نگرش آخرت گرایانه برای کودکان و نوجوانان ایرانی چیست؟ همچنین برنامههای شما برای تقویت کودک ایرانی چیست؟ در برنامههای خود به کرات از تعامل بین مدرسه و تعامل آن با مسجد یاد کردید. با توجه به جدید بودن این ادبیات شاخص عملی شما برای آن چیست؟
عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم افزود: رابطه بین نگرش سیستمی و مدیریت جهادی که به آن اشاره کرده است چیست؟ و ارتباط این شکل از مدیریت را چگونه بیان میکنید؟ زیرا این دو نگرش با هم زاویه دارند. در بخش بین المللی و استفاده از تجارت جهانی نیز از مسائل دینی یاد کردید. کدام کشورها در حوزه دینی قابل استفاده در این چشم انداز شما هستند؟ همچنین سازمان نوپای تعلیم و تربیت کودک ایرانی در تئوری لازم و در عمل جنایت است. چون کودک ایرانی را ۴ سال در اختیار مافیای طبقاتی قرار میدهد تا کودک ایرانی را به آموزش طبقانی وابسته کند.
وی ادامه داد: دیدگاه شما نسبت به اصل سیام قانون اساسی چیست و منظور شما از اصلاح نظام بازنشستگی فرهنگیان چیست؟ فیاضی از جامعه معلمان کشور نیست و سابقه معلمی و تدریس در مدارس دولتی را ندارد و فقط دارای سابقه فعالیتهای پژوهشی در مجلس شورای اسلامی است.
محرم زاده خاطرنشان کرد: بهرغم اینکه فیاضی به آسیبها و مشکلات حوزه آموزش و پرورش اشاره کردند ولی انتظار میرفت با توجه به سابقه مسوولیت در مرکز پژوهشهای مجلس، برنامه عملیاتی با زمان بندی مشخص ارائه کنند. او نظرات و راهکارهای خوبی ارائه کردند ولی کارنامه امیدبخش و سابقه درخشانی در حوزه وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد.