نوشهر - ایرنا - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور از قطع شدن ارتباط حدود ۳۰ روستای بالادست بخش مرکزی این شهرستان به دلیل بسته شدن جاده گلندرود بر اثر وقوع سیل خبر داد.

سلیمان ایزدی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بارندگی‌های امروز جاری شدن روان‌آب در محورهای مختلف را به دنبال داشت که در جاده گلندرود این روان‌آب‌ها سبب ریزش سنگ و بسته شدن مسیر شد.

وی افزود: این حادثه حوالی ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه امروز در کیلومتر ۹ جاده گلندرود که محور مواصلاتی شهر رویان به بخش کجور محسوب می‌شود رخ داد.

این مسئول اظهار کرد: نیروهای راهداری به محض دریافت گزارش از ریزش سنگ و جاری شدن روان‌آب در این نقطه از جاده، به محل وقوع سیل و ریزش سنگ اعزام شدند. اما شدت بارندگی روند بازگشایی مسیر را کند کرده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود در این نقطه از جاده گلندرود، ارتباط حدود ۳۰ روستای بالادست بخش مرکزی با مرکز شهر قطع شده است.

محور رویان - گلندرود - بلده به طول حدود ۷۵ کیلومتر پیوند دهنده بیش از ۲۰ روستا و شهرهای رویان و بلده است که هر سال به خاطر عوامل تهدیدکننده نظیر ریزش کوه، بهمن و مه‌گرفتگی دایمی در نیمه دوم هر سال به طور موقت بسته می‌شود. طی سه سال اخیر نقاطی از این جاده به دلیل رانش گسترده زمین آسیب دید. فروردین امسال نیز به دلیل رانش حدودا ۵۰ متری زمین در منطقه اسپی‌او این جاده بسته شده بود. اسفند ۱۳۹۷ نیز رانش زمین به طول حدود ۴۰۰ متر در همین نقطه تردد خودروهای بومیان از این مسیر را با مشکل مواجه کرده بود.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیرپوشش دارد. هواشناسی مازندران طی روزهای اخیر با پیش‌بینی ورود سامانه جدید بارشی به این استان از روز سه‌شنبه –امروز-، نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق مختلف هشدار داده بود.