نوشهر- ایرنا- رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور از بازگشایی جاده سیل زده رویان - گلندرود - کجور خبرداد.

به گزارش ایرنا ، این مسیر که راه ارتباطی ۲۰ روستای بالادست بخش های کجور و رویان محسوب می شود عصر دیروز به علت بارندگی شدید و جاری شدن روان آب دچار ریزش سنگ و مسدود شد.

سلیمان ایزدی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که نیروهای راهداری بلافاصله پس از دریافت گزارش انسداد مسیر با تجهیزات و امکانات لازم در منطقه حضور یافتند و مسیر را باز کردند.

محور رویان - گلندرود - بلده حدود ۷۵ کیلومتر طول دارد و مسیر ارتباطی بیش از ۲۰ روستا و شهرهای رویان و بلده است. این مسیر همواره در نیمه دوم سال به خاطر ریزش کوه، بهمن و مه‌گرفتگی دایمی به صورت موقت بسته می‌شود. طی سه سال اخیر نقاطی از این جاده به دلیل رانش گسترده زمین آسیب دید. فروردین امسال نیز به دلیل رانش حدود ۵۰ متری زمین بسته شده بود. اسفند ۱۳۹۷ نیز رانش زمین به طول حدود ۴۰۰ متر در همین جاده تردد خودروهای بومیان از این مسیر را با مشکل مواجه کرده بود.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیرپوشش دارد. هواشناسی مازندران طی روزهای اخیر با پیش‌بینی ورود سامانه جدید بارشی به این استان نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق مختلف از روز سه شنبه هشدار داده بود.