بجنورد - ایرنا - کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: فعالیت ۹۰ کارگاه‌ آموزشی در بخش های مختلف از جمله عکاسی، خوشنویسی، کاردستی، نمایش خلاق، قصه گویی و سفال از روز شنبه به صورت حضوری آغاز شد.

نرگس برهمند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ نفر در این کارگاه ها ثبت نام کرده اند اظهار داشت: علاقه مندان  تا فردا مهلت دارند در این کارگاه های آموزشی ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه ها برای تمامی گروه سنی کودکان و نوجوانان است گفت: این کارگاه ها با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.

کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: همچنین این کانون برگزاری ۲۰ کارگاه تخصصی مجازی برای فصل پاییز درنظر گرفته شده است.

برهمند گفت: آموزش قصه‌گویی و اجرا، نوشتن خلاق، خوش‌ نویسی تحریری و نقاشی خلاق، نقاشی مقدماتی و نجوم، رباتیک، ستاره‌ شناسی مقدماتی و صنایع دستی، معرفی شخصیت، گویندگی و اجرا و تکه چسبانی از جمله ۲۰ کارگاه تخصصی پاییزی کانون در این استان است.

وی افزود: این کارگاه‌ها زیر نظر انجمن‌های تخصصی و دپارتمان مهارت‌های زندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و از طریق آن امکان ارتباط مستقیم مدرس و هنرجویان فراهم است.

کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: علاوه بر کارگاه‌های پاییزی تخصصی، مجازی و حضوری کارگاه های عمومی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان برگزار می‌شود که این کارگاه ها به صورت رایگان با توجه به استقبال کودکان به صورت هر روزه برگزار می‌شود.

وی افزود: فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در ایام کرونا دچار وقفه نشده بلکه پویاتر و پرنشاط‌تر از قبل فعالیت خود را در فضایی تازه و متفاوت به شکل مجازی برگزار کرده است.

خراسان شمالی ۱۸ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل ۹ مرکز ثابت و ۹ مرکز سیار دارد که ۱۱ هزار نفر در آنها عضویت دارند.