گرگان - ایرنا - فرمانده سپاه نینوای گلستان با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت و کنترل قیمت در بازار گفت که این نهاد در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد کنترل قیمت‌ها و طبق فرایند و دستورالعمل های قرارگاه هفدهم ربیع کشور، به حمایت از حقوق مصرف کنندگان در کنار سایر نهادهای نظارتی ادامه خواهد داد.

سردار علی‌ ملک‌شاهکوهی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این قرارگاه در گلستان در قالب چهار کمیته و هفت کارگروه با حضور ۱۷ مدیرکل و مسئول دستگاه‌های اجرایی استان به فعالیت خود ادامه می دهد.

آبان ماه سال گذشته و به دنبال فرمان مقام معظم رهبری درباره کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گرانفروشی‌ها و کمک بسیج در این راستا ، قرارگاه هفدهم ربیع با حضور دستگاه‌های اجرایی و نظارتی تشکیل شد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان ادامه داد: این قرارگاه در این مدت ۲۰ اقدام مهم عملیاتی با همکاری بسیج، اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی در راستای کمک به طرح‌ها و برنامه‌های ستاد تنظیم بازار انجام داد یکی از مهمترین اقدامات، ساماندهی وضعیت گندم و راه اندازی سامانه فروش آرد بود.

ملک شاهکویی ادامه داد: برپایی هشت ایستگاه بازرسی در هشت گلوگاه مهم استان، مانع‌زدایی از مسیر تولید تخم‌مرغ با تولید روزانه ۱۵۰ تُن ، مانع‌زدایی از مسیر صادرات تخم مرغ به قطر، راه‌اندازی شبکه سیار بازرسی با ۵۲۰ عضو و آموزش، نظارت و توانمندسازی ۲ هزار و ۵۰۰ بازرس مشترک از بازار با همکاری صنعت معدن و تجارت و جهادکشاورزی و راه‌اندازی شبکه کاسب امین با هزار کاسب برای تنظیم بازار توزیع روغن نباتی، شکر، مرغ و تخم‌مرغ از دیگر اقدامات این قرارگاه در گلستان بود.