بهگزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، با توجه به تاثیرگذاری درج آگهیهای غیر واقعی خودرو و قیمتسازیهای صوری بر اذهان عمومی و ایجاد فضای تشتت و نگرانی عمومی از گرانفروشی، سکوهای درج آگهی خودرو موظف شدند بر روی همه بسترهای الکترونیکی خود اعم از وبسایت و نرم افزار موبایل، ۶ قابلیت مهم را ایجاد کنند.
بر این اساس، این قابلیتها شامل امکان احراز هویت آگهیدهندگان، امکان احراز صلاحیت کسب و کاری آگهیدهندگان، امکان احراز وجود خودروی آگهی شده، اختصاص نشان مجزا BADGE، اطلاعرسانی به کاربران و ایجاد امکان مرتبسازی و فیلتر کردن، نمایش مجموع تعداد آگهیهای منتشر شده توسط یک آگهیدهنده و اعلام روش نظارت و قیمت آگهیهای خودرو هستند که باید توسط سکوهای درج آگهی خودرو اجرایی شوند.
در این ابلاغیه تاکید شده است که مرکز امور اصناف و بازرگانان (وزارت صنعت) ضمن پیگیری اجرای الزامهای فوق توسط سکوهای درج آگهی خودرو در مهلتهای تعیین شده، عملکرد سکوها را ارزیابی و به صورت مداوم گزارش دهد.
همچنین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صنعت) چگونگی عملکرد سکوها درباره مفاد این ابلاغیه را در رتبهبندی کسب و کار الکترونیکی لحاظ خواهد کرد.
بدیهی است در صورت تخلف از الزامهای فوق برابر قوانین و مقررات، دادستانی کل کشور با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.