اصفهان-ایرنا- معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برنامه‌ریزی در استان‌ها با اتکا به اقشار مردم یکی از رویکردهای جدید در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

سید محمد هاشمی روز پنجشنبه در شورای فرهنگ عمومی اصفهان، افزود: رویکردی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  شکل‌گرفته است که بر اساس آن می‌خواهیم برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به‌طور ملموس در همه بخش‌های مرتبط در زیرمجموعه‌های استانی اجرایی و به‌طور ملموس احساس شود.

وی تصریح کرد: باید طوری حرکت کرد که در استان‌ها مجموعه‌های مربوط به وزارت ارشاد همگراتر باشند و این همگرایی را در عمل نشان بدهند.

به گفته وی، برنامه‌ریزی‌ها هر چه قدر همگراتر و به‌طور قرارگاه واحد باشد برای مجموعه فرهنگ و مدیریت هدفمند آن بهتر خواهد بود، چراکه رویدادها و اتفاقات فرهنگی دولت یکپارچه  می‌شود.

هاشمی افزود: شورای فرهنگ عمومی در همه استان‌ها و شهرستان‌ها بر اساس وظیفه و حتی انتظاری که اعضای آن دارند باید تقویت شود تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: این مساله نیازمند تدوین و ایجاد ضمانت‌های اجرایی برای تصمیمات فرهنگی است بطوریکه تفاوت‌ها نسبت به گذشته احساس شود.

همایش شورای فرهنگ عمومی استان با حضور استاندار و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در استانداری اصفهان برگزار شد.

مسائل فرهنگی استان اصفهان در حوزه‌های مختلف اعم از گردشگری و مؤسسات فرهنگی در سفر سه‌روزه جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی که از روز پنجشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، مورد بازدید و بررسی قرار خواهد گرفت.