شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: یک سامانه بارشی از اواخر روز شنبه وارد استان می‌شود و تا اواخر روز دوشنبه یکم آذر وضعیت جوی استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

مهران چراغپور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه در سطح استان به تناوب رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش به نسبت باد شدید و در ارتفاعات و مناطق سردسیر برف به همراه خواهد داشت.

وی با اعلام هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در سطح استان به ویژه در شهرستان‌های کوهرنگ،لردگان، خانمیرزا، اردل، فارسان و کیار، تصریح کرد: توصیه می‌شود در این مدت در هنگام تردد در محورهای ارتباطی استان به ویژه در مناطق کوهستانی، رانندگان تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و از انجام فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای صبح جمعه در برخی نقاط  استان مه صبحگاهی و کاهش دید انتظار می‌رود.

چراغپور، کمینه دمای شهرکرد در ۲۴ ساعت گذشته را یک درجه زیر صفر اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود برای روز جمعه کمینه دمای شهرکرد به چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر برسد.

وی، میانگین بارش‌ها در سال آبی جاری را ۲۹ میلیمتر اعلام کرد و افزود: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۵۴ درصد کاهش داشته باشد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

۹۶.۱ درصد مساحت این استان درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.