زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی وزارت دادگستری با اشاره به ایجاد میز خدمت در جریان سفر رییس جمهوری به استان زنجان گفت: مشکلات و شکایت‌های مردمی در حوزه تعزیرات و محاکم قضایی با برپایی میز خدمت پیگیری شد.

هادی محمدی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میز خدمت در راستای تسریع در ارائه خدمات در بخش ها و سازمان های زیرمجموعه وزارتخانه های مختلف در جریان سفر رییس جمهوری به استان زنجان راه اندازی شد.

وی  با بیان اینکه درخواست های مردمی بیشتر در راستای رسیدگی مجدد آرای قطعی محاکم قضایی ، تسریع در رسیدگی به پرونده ها، درخواست تقسیط، عفو و بخشش جرایم و تخلفات بوده است، گفت: تلاش می شود در چارچوبی که قانون و مقررات اجازه می دهد، مساعدت لازم به مردم انجام شود.

محمدی تاکید کرد: برنامه  میز خدمت، در ۲ روز چهارشنبه و پنجشنبه ۲۶ و ۲۷ آبان از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ به صورت مستمر، پاسخگوی بیش از ۳۰۰ نفر از شهروندان و مراجعان استان زنجان بود.

رضا مظفری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان نیز با اشاره به حضور مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی وزارت دادگستری،  در استان و  میز خدمت، گفت: در مدت استقرار وی در زنجان از راهنمایی ها و ارشادهای محکمه پسند وی بهره مند شدیم.

وی با بیان اینکه عمده پرونده های رسیده به  زیرمجموعه‌های دادگستری، در خصوص تخلفات اقتصادی است افزود: بیشترین فعالیت تعزیرات، هم  در راستای مقابله با این تخلفات است.

 مظفری با اشاره به اینکه در جریان مراجع مردم به میز خدمت، تا جایی که قانون دست ما را باز گذاشته  است در خدمت مردم بودیم، گفت:  تخفیف قانونی در پرونده ها تا جایی که قانون اجازه داده  انجام می شود و سعی می کنیم با توجه به محتویات پرونده و خواسته‌های آنها، مشکلات را مرتفع کنیم.

مدیرکل  تعزیرات استان زنجان ماهیت تعزیرات را  برخورد با تخلفات اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: عمل به قانون عین عدالت است و از قانون هم فراتر نمی توان رفت.

مظفری به افرادی که به لحاظ عدم آشنایی به قانون، مرتکب تخلف می‌شوند توصیه کرد در خرید و فروش  کالا، اگر اشراف در حمل و جابجایی کالا ندارند، قبل از هر اقدامی، با حقوقدان یا دستگاه های نظارتی ذیربط مشاوره کنند تا در چنگال متخلفان گرفتار نشوند.

وی گفت: درهای سازمان تعزیرات حکومتی همیشه به روی مردم باز است، و امیدواریم گامهای موثری برای مردم زنجان در راستای حل مشکلات آنها برداریم.

رییس جمهوری و هیات همراه پنجشنبه به استان زنجان سفر کردند.