ارومیه- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو با اشاره به اینکه این شهرستان حدود ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: تاکنون  ۱۱۸هزار و ۲۶۷ دُز واکسن کرونا برای گروه هدف بالای ۱۸ سال و دانش آموزان در این شهرستان تزریق شده است.

دکتر رحیم صمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶۷ هزار و ۱۹۱ مقدار از این تعداد واکسن های تزریق شده در ماکو در مرحله نخست بوده و باقی مانده آن در مرحله دوم و سوم تزریق شده است.

وی ادامه داد: تاکنون انواع مختلف واکسن شامل اسپوتنیک، سینوفارم،  آسترازنکا و برکت در ماکو به شهروندان تزریق شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو در ادامه با بیان اینکه مجموع بیماران شناسایی شده تاکنون ۱۶ هزار و ۱۲  نفر است، ادامه داد: متاسفانه تاکنون ۱۷۵ نفر از شهروندان در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند، همچنین ۴۰ نفر نیز در تنها بیمارستان شهرستان ماکو  بستری هستند.

به گفته وی با تامین واکسن مورد نیاز، روند واکسیناسیون در ماکو نظیر دیگر مناطق آذربایجان غربی و کشور ادامه دارد، افزود: از شروع موج ششم کرونا در این شهرستان خیلی نگران هستیم که امیدواریم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم، این امر صورت نگیرد.

صمدی تاکید کرد: واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی درمانی، مهمترین راهکار مقابله با کروناست و همه باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

وی همچنین از واکسینه شدن گروه هدف ۱۲ تا ۱۸ سال دانش آموزان در این شهرستان خبر داد و افزود: از کل هشت هزار و ۷۲۶ نفر تاکنون ۸۷ درصد واکسینه شده اند و نیاز است والدین نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود اهمیت داده و هرچه سریعتر اقدام به ترزیق کنند.

به گزارش ایرنا، ماکو از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است؛ این شهرستان بیش از ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد و در وضعیت نارنجی کرونایی است.