ارومیه- ایرنا-  جانشین سپاه ماکو گفت: ۱۲۵ برنامه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و هنری به‌منظور گرامیداشت هفته بسیج در این شهرستان تدارک دیده شده و در ایام هفته بسیج اجرا می‌شود.

سرهنگ پاسدار غلامعباس مرادزاده روز جمعه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: امسال در هفته بسیج که با شعار محوری "بسیج پاره تن مردم است"، برنامه‌ها در قالب‌های مختلف فرهنگی، هنری، تربیتی، اجتماعی، بصیرتی و ورزشی از فردا به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

وی افزود: از این تعداد برنامه تدوین شده، حدود ۲۰ برنامه شاخص شهرستانی تدوین شده که با مشارکت ادارات و حضور پرشور بسیجیان در سطح شهرستان ماکو برگزار می شود.

جانشین سپاه ماکو برنامه های مهم شهرستانی را برگزاری رزمایش نمایش اقتدار با حضور گسترده بسیجیان در روز سوم آذر و همچنین برنامه‌های متنوع فرهنگی اعم از برگزاری یادواره شهدا،  توزیع بسته های معیشتی، اعزام تیم های پزشکی شهید رهنمون و گروه های جهادی به مناطق محروم و کم برخوردار عنوان کرد.

سرهنگ پاسدار مراد زاده اضافه کرد: دیدار با خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، جشنواره مالک اشتر و تجلیل از برترین‌های سپاه و بسیج، برپایی نمایشگاه توانمندی بسیجیان، کوهپیمایی کارکنان ادارات، غبار روبی مزار شهداء، فراخوان آثار فرهنگی و هنری با موضوع بسیج اعتلای فرهنگی و تربیتی و در نهایت اجرای میقات صالحین با حضور پرشور بسیجیان در حلقه های صالحین از دیگر برنامه های هفته بسیج در ماکو  است.

 هفته بسیج امسال (از ۲۹ آبان تا پنجم آذرماه) در اقصی نقاط کشور با برگزاری آیین‌های ویژه‌ای به صورت میدانی و مجازی برگزار و گرامی داشته می‌شود.

بسیج مستضعفان پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد.

ماکو در شمال استان آذربایجان غربی با بیش از ۱۰۵ هزار نفر جمعیت واقع شده است.