گنبدکاووس- ایرنا- امام جمعه موقت شهرستان گنبدکاووس با اشاره به در پیش بودن دور جدید مذاکرات هسته ای وین در ماه آذر از تیم مذاکره کننده کشورمان خواست تا از حقوق حقه ملت براساس سه اصل "عزت، حکمت و مصلحت" دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام روح الله رجنی در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته گنبدکاووس اظهارداشت: اکنون آحاد مختلف مردم به خاطر انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن، فشار و سختی زیادی را تحمل می‌کنند بنابراین باید برای کاهش مشکلات و سختی‌های مردم تلاش بیشتری صورت گیرد و از حقوق حقه آنها در مذاکرات دفاع شود.

وی افزود: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی همچنین باید از تجریبات مذاکرات ادوار گذشته درس بگیرد و منویات رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار دهند و کشورهای طرف مذاکره را ملزم به پایبندی به تعهداتشان کنند.

حجت الاسلام رجبی اضافه کرد: امروز روابط جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه رو به گسترش است و همسایگان جمهوری اسلامی باید اجازه ندهند تا کشورهای غربی و دشمنان اسلام در برخی موارد اختلافی بین کشورهای مسلمان، وارد منطقه شوند.

امام جمعه موقت گنبدکاووس با اشاره به سالگرد حوادث آبان سال ۹۸ گفت: پشت پرده فنته و آشوبی که به بهانه گرانی بنزین در برخی شهرهای ایران اسلامی رخ داد، کشورهای استکباری از جمله آمریکا و اسراییل بودند که این فتنه هم با تدبیر رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم خنثی شد.

وی بابیان اینکه مردم ایران با بصیرتی که دارند، همواره وفادار به انقلاب و آرمان‌های آن هستند، افزود: گوش و چشم ملت ما به سخنان رهبری است و اجازه نخواهند داد تا دشمنان اهداف شوم خود را در این کشور اجرایی نمایند.

حجت الاسلام رجنی در خطبه نخست نمازجمعه این هفته به فرارسیدن هفته بسیج (۲۹ آبان تا پنج آذر) اشاره کرد و با برشمردن برخی ویژه‌های بسیج در آیات قرآن و دین مبین اسلام، اضافه کرد: ایمان به خدا و رابطه عاشقانه داشتن با حق تعالی، مردمی بودن و داشتن رابطه متواضعانه با مردم، جهاد اعم از نظامی، علمی، فرهنگی و اقتصادی در راه خدا و ملت و نیز سلطه‌گر و سلطه پذیر نبودن (نترسیدن از دشمنان) از مهمترین ویژگی‌های نیروهای بسیجی در تراز قرآن و انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: نیروهای بسیج این ویژگی‌ها را از ابتدای انقلاب تا کنون بویژه در دوران دفاع مقدس و در عرصه‌های علمی و اقتصادی اجرایی کردند و امروز رشد و موفقیت‌های آنان همگان بویژه دشمنان انقلاب را حیرت زده و ناامید کرده است.

امام جمعه موقت گنبدکاووس با اشاره به زلزله چند روز پیش هرمزگان و وارد شدن برخی خسارت‌ها به مردم این استان از اقشار مختلف مردم خواست تا به زلزله زدگان کمک نمایند.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.