تهران - ایرنا - ملی‌پوش بسکتبال ایران گفت: شناختی از بحرین ندارم اما در روزهای آینده کادر فنی نقاط ضعف و قوت این تیم را برای ما تشریح خواهد کرد تا با شناخت کامل به مصاف این تیم برویم.

به گزارش ایرنا، پنجره نخست انتخابی‌ جام‌جهانی ۲۰۲۳ در قاره آسیا در بازه زمانی اول تا ۹ آذر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و شاگردان مصطفی هاشمی ۵ آذرماه میزبان تیم ملی بحرین در تهران هستند و بعد از آن باید ۸ آذرماه در دیداری خارج از خانه به مصاف آنها بروند.

طبق برنامه در نظر گرفته شده ۱۶ تیم حاضر از منطقه آسیا - اقیانوسیه در مرحله نخست انتخابی، ابتدا باید در ۴ گروه ۴ تیمی به مصاف یکدیگر بروند. در پایان ۳ تیم برتر هر گروه، راهی دور بعد می‌شوند تا در قالب ۲ گروه ۶ تیمی با یکدیگر دیدار کنند و از هر گروه سه تیم جواز حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۳ را کسب می‌کنند.

«امیرحسین آذری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بازیکنانی که در اردوی تیم ملی حضور دارند از دل لیگ بیرون آمدند و با توجه به این که نیم فصل تمام شد، وضعیت آمادگی نفرات خوب است. در باشگاه‌ها تمرین داشتیم و در این اردو به دنبال آن هستیم تا به هماهنگی مطلوب دست یابیم تا بتوانیم تیم خوبی را تشکیل دهیم.

وی ادامه داد: با تلاش کادر فنی و نفرات دعوت شده شرایط اردو خوب است و همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. مرور کارهای تاکتیکی و تمرینات بدنی در دستور کار است تا برای بازی با بحرین آماده شویم. البته من شناخت چندانی از بحرین ندارم اما بدون شک کادر فنی در این خصوص توضیحات لازم را به ما می‌دهند تا نقاط ضف و قوت آنها را بهتر بشناسیم.

ملی‌پوش بسکتبال ایران در مورد پست تخصصی خود هم گفت: من در پست ۲ و ۳ بازی می‌کنم. در این پست بازیکنان دیگری از جمله محمد جمشیدی،‌ سعید داورپناه،‌ امیرحسین یازرلو،‌ متین آقاجانپور و نوید رضایی‌فر حضور دارند و این تعدد نفرات کار را سخت می‌کند، اما همه می‌خواهیم در خدمت تیم ملی باشیم و اگر در بین نفرات نهایی هم نباشیم برای تیم ملی بسکتبال و کادر فنی آرزوی موفقیت داریم.