سمنان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: ۱۲۱ دفتر پیشخوان خدمات دولت شهری و روستایی در استان برای ارایه خدمات تعریف‌شده به شهروندان فعال است.

به گزارش ایرنا، سید یاسر حسن پور روز شنبه با اشاره به فعالیت ۱۲۱ دفتر پیشخوان خدمات دولت شهری و فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی در استان سمنان، به رسانه ها گفت: در حال حاضر۱۰۱ دفتر پیشخوان خدمات دولت شهری و ۲۰ دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی در استان به مردم خدمات ارائه می کنند.
وی افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون ۶۰ مجوز فعالیت جدید دفتر پیشخوان دولت برای افزایش خدمت‌رسانی به مردم در استان سمنان اعطا شد و با الکترونیکی شدن فرایند عملیات صدور و تجدید پروانه، گامی بزرگ برای کاهش مراجعه مردمی و افزایش کیفیت خدمت‌دهی به دفاتر و مردم برداشته ‌شد.
حسن پور با اشاره به برون‌سپاری خدمات دستگاه‌های دولتی گفت: دستگاه‌های اجرایی بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی موظفند کلیه خدمات قابل ارائه در خارج از محیط اداری را پس از احصا به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات وستایی واگذار کنند.
وی گفت: به حداقل رساندن مراجعه مردم به دستگاه های اجرایی از طریق دفاتر پیشخوان یکی از زمینه‌های افزایش رضایتمندی عمومی را فراهم می کند.
وی درخصوص شیوه‌های ارسال نظرات و شکایات مرتبط با دفاترگفت: سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ‌صورت تلفنی و اینترنتی و نیز مراجعه حضوری و تلفنی به دبیرخانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت مستقر در این اداره کل برای ثبت و پاسخگویی به شکایت‌های مردمی در دسترس شهروندان است .