اردبیل - ایرنا - رئیس جمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل گفت: خیرین مدرسه‌ساز تاکنون ۴۰۰ واحد آموزشی در مناطق محروم و کم‌برخوردار این استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده‌اند.

به گز ارش ایرنا ، جواد قرآن‌نویس روز شنبه در آیین افتتاح مدارس ۲ کلاسه خیرساز روستاهای شمس‌آباد و آلوچه سبلان سرعین افزود: این واحدهای آموزشی در قالب هزار و ۶۰۰ کلاس درس تکمیل شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی اظهارکرد:  استان اردبیل ۱۳۱ خیر مدرسه‌ساز بزرگ و صدها خیر مدرسه‌ساز دیگر دارد که با مشارکت در اقدام خالصانه ساخت فضاهای آموزشی استان، اثر ماندگاری از خود در این استان به یادگار می‌گذارند.

وی گفت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان سرعین با همکاری آموزش و پرورش از چهار سال پیش فعال شده و در این مدت با تلاش و فعالیت جهادی خیرین به یکی از شاخص‌ترین مجامع خیرین مدرسه‌ساز استان تبدیل شده است.

مسعود موسی‌زاده، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان سرعین هم در این مراسم گفت: از سال ۱۳۹۸ تاکنون با کمک خیرین بیش از ۴۰ کلاس درس احداث و راه‌اندازی شده و در اختیار مدیریت آموزش و پروش شهرستان قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش سرعین نیز گفت: کلنگ احداث مدارس ابتدایی روستاهای شمس‌آباد و آلوچه سبلان در نیمه دوم سال ۹۸ به زمین زده شد و عملیات اجرایی ساخت و تجهیز آنها با صرف اعتباری بیش از چهار میلیارد ریال به همت اتحادیه اغذیه فروشان تهران به پایان رسید.

حسین محرمی با بیان اینکه خیرین بازوان توانمند آموزش و پرورش هستند و تاکنون نیز با مشارکت در ساخت فضاهای آموزشی و تجهیز مدارس در نظام آموزشی و تعلیم و تربیت نقش کلیدی ایفا کرده‌اند، افزود: خیرین مدرسه‌ساز نمونه بارز مشارکت اجتماعی و فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش هستند که خالصانه و با تمام ظرفیت آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف متعالی آموزشی و تربیتی یاری می‌رسانند.