ارومیه – ایرنا- فرماندار چالدران با اشاره به موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی خاص شهرستان گفت: در حال حاضر نصب دستگاه‌های هشدار دهنده سیل در ۶ روستا به اتمام رسیده و در ۴ روستای دیگر نیز تا پایان سال‌جاری نصب خواهد شد.

حسن محمدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، هشت و نیم کیلومتر از رودخانه‌های در معرض خطر سیل در چالدران لایروبی و همچنین ۱۲۰۰ متر از حریم رودخانه‌ها آزادسازی شده است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود مدیران دستگاههای اجرایی در شهرستان با دقت و سرعت عمل نسبت به شناسایی و پیگیری نقاط بحرانی و حادثه خیز تلاش کرده و پیگیر امور باشند.

به گزارش ایرنا، شهرستان چالدران یکی از مرتفع ترین شهرستان‌های کشور واقع در شمال آذربایجان‌غربی است که در نقطه تلاقی کوه های زاگرس و آرارات با ارتفاع ۵۱۵۶ متر واقع شده است.

این شهرستان که دارای آب و هوای سرد کوهستانی است و از نظر موقعیت جغرافیائی از شمال به ماکو و از شرق به شهرستان های شوط و چایپاره، از جنوب به شهرستان خوی و از غرب به کشور ترکیه (۱۴۴کیلومتر مرز مشترک) منتهی می شود از مناطقی در آذربایجان غربی به شمار می رود که همه ساله شاهد بیشترین میزان وقوع سیل است.