به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، عباس شعبانی با بیان اینکه بزرگراه و تونل شهید شوشتری محوری شمالی- جنوبی در منتهی الیه شرق تهران و به عنوان محور کمکی بزرگراه بسیج احداث خواهد شد، افزود: این بزرگراه، بزرگراه های آزادگان و امام رضا(ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق متصل می سازد.
وی طول این پروژه را در هر یک از مسیرهای شمال به جنوب و جنوب به شمال حدود ۱۸.۵ کیلومتر دانست و با یادآوری اینکه حدود پنج کیلومتر از بخش جنوبی بزرگراه شهید شوشتری در سال های قبل احداث شده، افزود: تکمیل بخش باقی مانده پروژه که به دلیل عبور از محدوده های نظامی و پهنه های حفاظت شده زیست محیطی، از سال ۱۳۹۷ متوقف شده بود، بازنگری و بزودی از سرگرفته می شود.
شعبانی با بیان اینکه ارتباط بین محورهای جنوبی شهر تهران با محورهای شرق و شمال شرق، هم اکنون از طریق معابر درون شهری شامل بزرگراه بسیج و در ادامه بزرگراه شهید یاسینی برقرار شده، از تکمیل رینگ بیرونی (کمربندی) بزرگراه های شهر تهران در نتیجه تکمیل بزرگراه شهید شوشتری خبر داد و گفت: متعاقب این گشایش ترافیکی، جریان ترانزیتی برون شهری بدون نیاز به عبور و مرور از معابر درون شهری (بزرگراه بسیج و محور شهید یاسینی) برقرار شده و به این ترتیب علاوه بر کاهش ترافیک در محدوده شرق پایتخت، شاهد کاهش میزان مصرف سوخت و آلودگی هوا خواهیم بود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با اشاره به مجاورت پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری با پارک ملی سرخه حصار و مناطق متعدد نظامی گفت: بررسی ها و مطالعات گسترده ای به منظور تامین ملاحظات زیست محیطی و امنیتی صورت پذیرفته است و از همین رو هر یک از مسیرهای رفت و برگشت پروژه از ۲ تونل به طول تقریبی ۶ کیلومتر،۲ قطعه بزرگراهی بطول چهار کیلومتر و چند دستگاه پل و مسیر دسترسی برخوردار خواهند بود.
به گفته وی، این محدوده از شهر تهران به لحاظ عبور از مناطق کوهستانی و برخورد با بستر سنگی نیاز به استفاده از روش هایی متفاوت در احداث تونل های ترافیکی خواهد داشت.