کرمانشاه- ایرنا- رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه راه‌حل بسیاری از مشکلات، راهروهای محاکم و کلانتری‌ها نیست، گفت: مجازات نمی‌تواند به مودت و دوستی بین طرفین دعوا بیانجامد بلکه آنچه دوستی بین افراد را ترویج می‌دهد ایجاد سازش است که قلب افراد را به هم نزدیک می‌کند.

به گزارش ایرنا، «پرویز توسلی زاده» روز یکشنبه به دنبال سلسله بازدیدهای سرزده از کلانتری‌های سطح شهر کرمانشاه، این بار با حضور در کلانتری ۱۹ تاق بستان با اشاره به امر مطاع مقام معظم رهبری مبنی بر آسان کردن زندگی برای مردم تأکید کرد: برآنیم با ایجاد راهکارهای لازم و نیز استفاده از ظرفیت های مردمی و بزرگان، مردم کمترین مراجعه به مراجع انتظامی و قضایی داشته باشند.

وی خاطرنشان ساخت: تشکیل پرونده های قضایی و به تبع آن مجازات باید آخرین راه کار موجود باشد چرا که تشکیل هر پرونده هزینه های مادی و معنوی فراوانی بر مردم و جامعه تحمیل می کند.

رییس کل دادگستری کرمانشاه، با ابراز تأسف از ورود برخی افراد به مراجع انتظامی که باید اکنون مشغول زندگی باشند، یادآور شد: تأثر برانگیز است وقتی در این مکان با افرادی بخصوص خانم هایی که اکنون باید به تربیت فرزندان خود مشغول باشند، مواجه می شویم در حالی که آنها بر اثر اختلافات خانوادگی که قابل حل است، وقت خود را در راهروهای دادگاه‌ها و کلانتری ها سپری می کنند.

توسلی زاده اضافه کرد: از همه مردم بخصوص بزرگان اقوام و ریش سفیدان و معتمدین می خواهیم با ورود به اختلافات خانوادگی اجازه ندهند مشکلات خُرد و قابل حل به مسایلی منتهی شوند که غیرقابل حل شوند.

وی از مردم خواست در روابط خود گذشت و مدارای بیشتری داشته باشند و براساس احترام متقابل حقوق همدیگر را به رسمیت بشناسند.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه در این کلانتری پرونده ای که موضوع آن جرایم مهمه باشد وجود ندارد و این نشان می دهد که جرم نگران کننده ای که مخل امنیت اجتماعی باشد موجود نیست و سایر پرونده ها در قالب موارد قابل مصالحه است.

وی خطاب به رؤسای کلانتری ها گفت؛ اجازه ندهند عده ای فرصت طلب که مرتکب جرایم مهمه می شوند امنیت مردم را دچار چالش کنند و در این راه از ظرفیت خود مردم استفاده کنید و مردم را از خود بدانید و با آنها بیشترین و بهترین همکاری را داشته باشید.

رییس کل دادگستری کرمانشاه با اشاره به اینکه تعدادی زیادی از پرونده های موجود در این کلانتری مربوط به اختلافات خانوادگی است به مامورین کلانتری توصیه و  تأکید کرد: جرایم و اختلافات خانوادگی و هر اختلاف کوچک دیگری را با مصالحه حل کنید و هزینه های اضافی بر خانواده ها تحمیل نشود.

توسلی زاده یادآور شد؛ نیازمند تعامل خوب و سازنده با مردم هستیم و با کمک خود مردم می توان مشکلات را در اقل زمان حل کرد.

وی خاطرنشان ساخت: فرصت خدمت به مردم را به آسانی از دست ندهید و رعایت کرامت مراجعین، رعایت حقوق شهروندی و ارتقای امنیت اجتماعی را بیش از هر امری در اولویت کارها قرار دهند.

در ادامه رییس کل دادگستری کرمانشاه از تمامی شعب دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ اعم از دادیاری، بازپرسی و شورای حل اختلاف بازدید بعمل آورد و با کارکنان آنها دیدار و گفت و گو کرد.