بروجرد - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: تفکر بسیجی ریشه در نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) دارد و ناب‌ترین مسیر برای خلق رویدادهای سرنوشت ساز است.

به گزارش ایرنا، محمد مهرافزون روز دوشنبه در آیین نواختن زنگ هفته بسیج در دبستان غیرانتفاعی امام حسین (ع) افزود: ساده زیستی، صفا و صمیمیت، ایثار و گذشت، بهره گیری در حد نیاز و بیشترین بازدهی و ایمان قوی و شعور بسیار، خصوصیاتی هستند که بسیجیان از آنها برخوردار هستند و همین ویژگی ها بود که توانست بسیج را به نیروی پر توان برای حراست و نگهبانی از اسلام و ارزش ها و هنجارها تبدیل کند. 
وی اظهار داشت: مهم ترین و اصلی ترین ویژگی بسیجی، دیندار بودن او است زیرا بسیج مکتب مجاهدت معنوی و مخلصانه است. 
مدیر آموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: دانش آموزان بسیجی شهرستان با توکل به خداوند و استمداد از ارواح مطهر شهدای دانش آموز مدبرانه و امیدوارانه برای عزت، امنیت و سربلندی میهن عزیزمان تلاش کنند و با کسب علم و اخلاق و ادب در پیشرفت جامعه نقش مؤثر و مفیدی داشته باشند.
مهر افزون یادآور شد: بسیج در عرصه های مختلف از جمله امنیتی، رفاهی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، سازندگی، فرهنگی، امدادی و بهداشتی منشا خیر و برکت بوده است و تازمانی که تفکر بسیجی در کشور حاکم است هراسی نیست چون بسیجیان در مکتب امام حسین(ع)، امام خمینی (ره) و سردار سلیمانی تربیت یافته اند.
مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: تفکر بسیجی باید نسبت به گذشته بیشتر در جامعه نهادینه شده و به خصوص در دانش آموزان، این نسل آینده ساز جامعه جاری و ساری شود.    

وی افزود: در ایام کرونا مدیران و آموزگاران بروجردی هم چون یک بسیجی عاشقانه، خالصانه با روحیه جهادی مرد میدان عمل و  مقابله با مشکلات شدند و با وجود شیوع این ویروس و ایجاد مشکلات در نظام آموزشی اجازه ندادند آموزش تعطیل  شود.

حدود ۶۵ هزار دانش آموز در بیش از ۴۳۰ واحد آموزشی این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.