کرمانشاه - ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از کسب رتبه یک دادسرای کرمانشاه از نظر عملکرد اداری و قضایی در سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی در کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ روابط عمومی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه به نقل از «شهرام کرمی» با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰ شعبه در این دادسرا، گفت: دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه در خط مقدم رسیدگی به شکایت مردم در شهر کرمانشاه قرار دارد.

وی به استفاده از فناوری های الکترونیکی نوین برای تسریع در روند رسیدگی به شکایت مردم در دادسرای کرمانشاه، افزود: در این راستا، از سامانه هایی همچون سمپ، اتوماسیون و سایر برای سرعت بخشیدن در رسیدگی به پرونده ها استفاده می کنیم. 

دادستان کرمانشاه با اشاره به عملکرد بسیار خوب دادسرای کرمانشاه در بحث رسیدگی به پرونده ها و استفاده از سامانه ها، عنوان کرد:  براین اساس، طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه دادسرای کرمانشاه رتبه یک کشوری را از نظر عملکرد اداری و قضایی در نرم افزار سمپ (سامانه مدیریت پرونده های قضایی) به دست آورده است.

وی ادامه داد: همچنین از نظر عملکرد اجرای احکام کیفری در جایگاه اول و شعب اظهار نظر در جایگاه سوم کشور قرار گرفته است. 

کرمی در ادامه به گزارشی از عملکرد دادسرای کرمانشاه طی هفت ماه سپری شده از امسال پرداخت و افزود: در این مدت حدود ۳۴ هزار و ۱۹ پرونده جدید وارد دادسرای کرمانشاه شد، در حالی که از قبل هم حدود ۱۵ هزار و ۹۰۱ در شعب دادسرا موجود بود.

وی با بیان اینکه در این مدت حدود ۳۵ هزار و ۸۶۳ پرونده رسیدگی و ختم شد، گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۶۶ پرونده در دادسرای کرمانشاه موجود است.