بجنورد- ایرنا- همزمان با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی هزار و ۱۳۰ جلد کتاب بین کتابخانه های کانون های مساجد و کودکان خراسان شمالی توزیع شد.

هاشم شیرازیان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ، هنری مساجد خراسان شمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع ۸۳۰ جلد کتاب ۷۵۰ جلد برای کودکان و نوجوانان  و ۸۰ جلد نیز برای روحانیون  و کسانی که تفسیر قرآن کریم انجام می‌دهند اهدا شده است.

وی افزود: کتاب های اهدایی با ۲۴ عنوان به ارزش ۳۴ میلیون و ۹۰۰ تومان بوده است.

وی گفت: این کتاب ها بین ۱۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اهدا شده است که در مجموع برای هر کانون یک میلیون و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

 مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه گفت: حمایت از کانونهای مساجد بر اساس ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد و میزان امتیاز کسب شده کانون ها در این سامانه انجام گرفته است.

شیرازیان اظهار داشت: سومین رویداد ملی فهما که با هدف ارزیابی فعالیت های کانونها کی مساجد سراسر کشور هم اکنون در حال برکزاری است و فعالان فهما تا پایان آذرماه جاری فرصت دارند برای ارزیابی در این رویداد ملی فعالیتهای خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.

خراسان شمالی دارای هزار و ۱۰۰ مسجد است.

۵۰ دوچرخه سوار به کودکان بجنورد کتاب اهدا کردند

کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی برای نخستین بار ۵۰ دوچرخه سوار به کودکان بجنورد کتاب اهدا کردند.

نرگس برهمند اظهار داشت: مروجان کتابخوانی دوچرخه سوار در مسیر میدان شهید بجنورد تا پارک هجرت در حالی که کیف های کتاب را بر دوش دارند، و در پارک هجرت میزبان کودکان بوده و به آنها کتاب هدیه می دهند.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در استان اجرا شده است گفت: کتاب های اهدایی  ۳۰۰ جلد کتاب به ارزش ۳۰ میلیون تومان بین کودکان بجنورد اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه کتاب های اهدایی ۲۰۰ عنوان است گفت: هدف از اجرای این  ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین کودکان است.

برهمند اظهار داشت: این برنامه باهمراهی نهاد کتابخانه های عمومی، هلال احمر، نیروی انتظامی و پلیس راهبر و اداره ی ورزش جوانان و هیات دوچرخه سواری برگزار شد.

بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان تا یکم آذر ۱۴۰۰در سراسر کشور برگزار شد.