یزد-ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفت گفت: ۴۹۰ بسیجی در طرح محله محور شهید سلیمانی این شهرستان مشارکت کردند که از این تعداد ۱۲۰ نفر بیشترین همکاری را در اجرای این طرح داشتند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ سید مصطفی آقایی عصر دوشنبه در در آیین تجلیل نیروهای بسیجی مشارکت کننده در طرح محله محور شهید سلیمانی تفت که به مناسبت هفته بسیج و با حضور امام جمعه، نماینده تفت و میبد مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسوولان محلی این شهرستان برگزار شد، افزود: در طول ایام شیوع ویروس کرونا، ۹۹ پایگاه مقاومت بسیج، نقاط شهری و ۲۷۰ روستای شهرستان را زیرپوشش خدمات قرار دادند.

وی ادامه داد: بر اساس طرح شهید سلیمانی، ۱۲۰ تیم رصد، ۲۰ تیم مراقبتی، ۵۰ تیم حمایتی و ۲۰ تیم نظارتی تشکیل شد که حاصل فعالیت این گروه ها برگزاری ۱۴ رزمایش کمک های مومنانه در سطح شهرستان تفت بود.

آقایی تصریح کرد: بسیج از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کنار کادر درمان بود و در اجرای محدودیت های ترافیکی، ضدعفونی اماکن، اجرای طرح شهید سلیمانی، واکسیناسیون عمومی و ایجاد مراکز تجمیعی مشارکت پر رنگ داشت.

وی همچنین نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: امیدواریم ظرفیت شناخته شده در محله ها بر اساس طرح شهید سلیمانی و هم افزایی ایجاد شده، تداوم داشته باشد.

رییس شبکه بهداشت و درمان تفت نیز در این آیین گفت: جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان با الگوگیری از مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، برای مقابله با ویروس کرونا بسیجی وار در میدان عمل کرد.

سیدمحمود واعظ پور با بیان اینکه در دوران کرونا نیروهای بسیجی و بهداشت و درمان در کنار هم فعالیت کردند، افزود: شهرستان تفت در همه رده های سنی واکسیناسیون رتبه اول استان را کسب کرد و اکنون در بین شهرستان های استان پیشتاز است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.