مشهد- ایرنا- مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان باید زمینه مشارکت فعال اولیا را در فرآیند آموزش و یادگیری دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول فراهم کنند.

مرضیه مسگرزاده روز چهارشنبه در آیین پایانی مرحله کشوری پنجمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری که به میزبانی استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، افزود: هدف این جشنواره بهبود طراحی‌های آموزشی و اجرای واقعی آن در موقعیت کلاس درس است.

وی با بیان اینکه جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری به معنای خلاقیتی است که به مرحله عمل رسیده، گفت: اراده معلمان در مسیر تحول و اثربخشی فرآیند آموزش با رشد قدرت تعامل اثربخش با دانش آموزان، ایجاد پویایی و نشاط در کلاس درس می‌تواند نقش مهمی در ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت ایفا کند.

وی تاکیدکرد: درک ویژگی‌های روان شناختی دانش آموزان دوره اول متوسطه از حساسیت خاصی برخوردار است و معلمان باید ضمن مخاطب شناسی مطلوب، زمینه مشارکت فعال اولیای دانش آموزان را در فرآیند آموزش و یادگیری فراهم نمایند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش، برگزاری مطلوب و با کیفیت مرحله کشوری این جشنواره را با وجود شرایط کرونایی موجود به میزبانی استان خراسان رضوی شایان قدردانی دانست و ادامه داد: جشنواره نوآوری در فرآیند یادگیری و آموزش سابقه برگزاری چندین ساله دارد و خوشبختانه هرسال نسبت به سال قبل از یک بلوغ و رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

مسگرزاده گفت: این جشنواره در حقیقت ریل‌گذاری برای حرکت قطار کیفیت بخشی به آموزش و یادگیری است، لذا باید نتایج و اثربخشی آن در کلاس درس و در بستر واقعی آموزش و یادگیری نمایان شود.

وی اظهار کرد: امید است ششمین دوره برگزاری جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری با رویکرد تمرکز بر اثربخشی و کارآمدی روشهای تدریس معلمان در فضای واقعی کلاس، گام بلندی در مسیر تحول بردارد.

مرحله کشوری پنجمین "جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری" از ۳۰ آبان ماه آغاز و تا سوم آذرماه با حضور ۶۹ تیم برگزیده از سراسر کشور در مشهد برگزار شد.