به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، سید مجتبی شفیعی در اولین نشست خود با مدیران شرکتهای خصوصی اتوبوسرانی با تأکید بر اهمیت اتوبوسهای بخش خصوصی و تأثیری که این بخش در ارائه خدمات به شهروندان در ناوگان حمل و نقل عمومی بر عهده دارد، گفت: برای افزایش مشارکت شرکتهای خصوصی اتوبوسرانی، فراهم شدن زیرساختهای مورد نظر، انجام هماهنگیهای بین بخشی و حمایت از تأمین ناوگان مورد نیاز است که مدیریت شهری آمادگی دارد تا زمینه لازم را برای حضور اثرگذارتر بخش خصوصی در سیستم حمل و نقل عمومی مهیا کند.
وی با بیان اینکه اتخاذ و اِعمال مشوقهایی در جهت ترغیب و تشویق بخش خصوصی برای حضور حداکثری در ناوگان حمل و نقل مورد نیاز است افزود: به این منظور، علاوه بر اجرای مصوبه افزایش نرخ کرایه خطوط، ضریب ویژه یارانهای برای خطوطی که در آنها اتوبوسهای بازسازی شده بهکارگیری شدهاند، در نظر گرفتهایم.
معاون شهردار تهران با استناد به اختصاص بودجهای در قالب یارانه با رویکرد حمایت از مشاغل آسیبدیده از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز از بخشهایی است که از آغاز همهگیری کرونا متحمل ضرر و زیان فراوانی شده اما تا این تاریخ، هیچ یارانهای دریافت نکرده که پیگیری تخصیص یارانه جبرانی به این شرکت در دستور کار قرار دارد.
همچنین مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات این شرکت در همکاری و همراهی با شرکتهای خصوصی اتوبوسرانی، عملکرد این شرکتها در خدماترسانی به شهروندان را تشریح کرد و گفت: اجرای طرح مطالعاتی با رویکرد بررسی مدلهای واگذاری خطوط و نحوه سرمایهگذاری بخش خصوصی با اولویت ایجاد جذابیت اقتصادی برای این بخش را آغاز شده است.
محمود ترفع بر سرعت بخشیدن به فرآیند تعویض مخازن اتوبوسهای گازسوز از طریق پیگیری نصب مخزن بر روی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس توسط یکی از خودروسازان داخلی و هماهنگی برای انعقاد قرارداد جدید با یکی از خودروسازان داخلی تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه مدت زمان قرارداد پیمایشی خطوط رو به اتمام است، با اخذ نظرات بخش خصوصی، نسبت به انعقاد مجدد قرارداد با شرکتهای مربوطه اقدام میکنیم.
وی همچنین از تنظیم جدول نرخ بهای تمامشده به انضمام ضمائم و جداول تحلیل قیمتها با اخذ نظرات بخش خصوصی برای ارسال به شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و گفت: مسائل و مشکلات موجود در فرایند پرداخت تسهیلات بازسازی ناوگان فرسوده، از طریق صندوق کارآفرینی امید پیگیری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به لزوم بازنگری در نحوه محاسبه و میزان پرداخت یارانه کمکی شهرداری به شرکتهای اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: به این منظور، یارانه اتوبوسرانی برای بررسی به شورای اسلامی شهر تهران ارسال خواهد شد.
در این نشست، مدیران شرکتهای خصوصی اتوبوسرانی ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت حداکثری با مدیریت شهری، مسائل و مشکلات خود بعد از همه گیری کرونا که باعث کاهش مسافران ناوگان اتوبوسرانی و نیز اِعمال تحریم های ظالمانه و افزایش هزینهها شده است را مطرح و پیشنهادات و نظرات خود را به منظور خدماترسانی بهتر و بیشتر بخش خصوصی به شهروندان ارائه کردند.